Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

611
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

549
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر وبلاگ نویسی گروهی بر یادگیری و تداوم آن در دانشجویان کارشناسی پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 56 | صفحه پایان 64

چکیده

 زمینه و هدف: وبلاگ نویسی یک شیوه به اشتراک گذاشتن و انعکاس دادن تجارب دانشجویان در دنیای وب می باشد که دارای اثرات بالقوه در یادگیری می باشد. هدف از این تحقیق تعیین تاثیر وبلاگ نویسی گروهی بر یادگیری و تداوم آن درس پرستاری بیماریهای قلب در دانشجویان پرستاری می باشد.روش بررسی: این یک مطالعه ی نیمه تجربی می باشد که در آن تمام دانشجویان ترم چهارم کارشناسی پرستاری (28 نفر) وارد مطالعه شدند. آنها به صورت تصادفی ساده به دو گروه مداخله و شاهد تقسیم شدند و درس پرستاری بیماری های قلب در دو گروه تدریس شد. در گروه مداخله علاوه بر شیوه ی معمول تدریس, خود دانشجویان اقدام به طراحی یک وبلاگ آموزشی کردند و در گروه شاهد شیوه معمول تدریس برگزار شد. با پیش آزمون, پس آزمون بعد از تدریس و 3 ماه بعد از تدریس میزان یادگیری دانشجویان با استفاده از یک آزمون محقق ساخته سنجیده شد. جهت تعیین اعتبار از روش اعتبار محتوا و جهت پایایی از روش دو نیمه کردن آزمون r=0.76 استفاده شد.یافته ها: میانگین و انحراف معیار نمرات پیش آزمون و پس آزمون 1 و 2 در گروه کنترل به ترتیب 6.26±1.65, 16.01±2.48 و 14.66±1.72 و در گروه مداخله به ترتیب 6.75±1.55, 16.29±2.17 و 16.18±1.88 بود. بین میانگین نمرات یادگیری پیش آزمون و پس آزمون 1 در دو گروه تفاوت معنی داری نداشت. با این حال نمرات پس آزمون 2 در گروه مداخله به طور معنی داری بیشتر بود (p=0.03) نتیجه گیری: نتایج نشان داد که میزان یادگیری بلافاصله بعد از مداخله در هر دو گروه افزایش یافته است با این حال دانشجویانی که اقدام به تهیه وبلاگ آموزشی نموده اند تداوم و پایداری یادگیری آنان در مقایسه با گروه شاهد به طور معنی داری بالاتر بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    کوهستانی، حمیدرضا، باغچقی، نیره، و رضایی، کورش. (1395). تاثیر وبلاگ نویسی گروهی بر یادگیری و تداوم آن در دانشجویان کارشناسی پرستاری. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 9(24)، 56-64. SID. https://sid.ir/paper/219298/fa

    Vancouver: کپی

    کوهستانی حمیدرضا، باغچقی نیره، رضایی کورش. تاثیر وبلاگ نویسی گروهی بر یادگیری و تداوم آن در دانشجویان کارشناسی پرستاری. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1395؛9(24):56-64. Available from: https://sid.ir/paper/219298/fa

    IEEE: کپی

    حمیدرضا کوهستانی، نیره باغچقی، و کورش رضایی، “تاثیر وبلاگ نویسی گروهی بر یادگیری و تداوم آن در دانشجویان کارشناسی پرستاری،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 9، no. 24، pp. 56–64، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219298/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا