مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,215
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

811
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی مراحل و سبک های یادگیری بر اساس تئوری کلب (Kolb) در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قم

صفحات

 صفحه شروع 24 | صفحه پایان 32

چکیده

 زمینه و هدف: شیوه ها و سبک های یادگیری که یکی از عوامل موثر در یادگیری است را می توان تغییرات نسبتا پایدار از نحوه دریافت و تعامل و سازش فرد با محیط یادگیری بیان کرد. از آنجایی که وظیفه یاددهی و بهبود وضعیت و شرایط موجود برای یادگیری دانشجویان, یکی از فعالیت­ های کلیه­ ی مراکز آموزشی محسوب می­گردد, لذا پژوهش حاضر با هدف بررسی مراحل و سبک­ های یادگیری بر اساس نظریه ­ی کلب در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قم انجام گرفت.روش بررسی: مطالعه­ ی حاضر یک مطالعه توصیفی-مقطعی است که در سال 94 بر روی 279 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قم که به روش نمونه گیری سهمیه­ ای انتخاب شدند, انجام شد. ابزار گردآوری داده­ ها پرسشنـامه استاندارد شده سبـک­ های یادگیری کلب (Kolb) بود. داده­ ها با استفاده از آمار توصیفی و آزمون کای دو مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: میانگین سنی دانشجویان 22.23±4.38 سال و میانگین معدل تحصیلی 16.85±1.65 بود. به طور کلی سبک یادگیری دانشجویان 38.9 درصد همگرا, 37.5 درصد جذب کننده, 13.2 درصد واگرا و 10.4 درصد انطباق یابنده بود. بین سبک­های یادگیری و جنسیت ارتباط معنی داری وجود داشت (p=0.01).نتیجه گیری: با توجه به اینکه سبک ترجیحی اکثر دانشجویان همگرا و جذب کننده بود, لذا پیشنهاد می­شود که از روش­ های آموزش بصری (مانند نقشه و دیاگرام), خود آموزی, آموزش انفرادی و تاکید بر کاربردهای عملی مطالب در تدریس استفاده گردد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

رحیمی نیا، حوریه، رحیمی نیا، الهه، و شریفی راد، غلامرضا. (1395). بررسی مراحل و سبک های یادگیری بر اساس تئوری کلب (Kolb) در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قم. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 9(24)، 24-32. SID. https://sid.ir/paper/219305/fa

Vancouver: کپی

رحیمی نیا حوریه، رحیمی نیا الهه، شریفی راد غلامرضا. بررسی مراحل و سبک های یادگیری بر اساس تئوری کلب (Kolb) در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قم. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1395؛9(24):24-32. Available from: https://sid.ir/paper/219305/fa

IEEE: کپی

حوریه رحیمی نیا، الهه رحیمی نیا، و غلامرضا شریفی راد، “بررسی مراحل و سبک های یادگیری بر اساس تئوری کلب (Kolb) در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قم،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 9، no. 24، pp. 24–32، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219305/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button