مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,048
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

994
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی پایایی و روایی پرسشنامه 360 درجه در ارزیابی عملکرد دانشجویان پزشکی

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 7

چکیده

 زمینه و هدف: یکی از روش های ارزیابی عملکرد دانشجویان روش ارزشیابی 360 درجه می باشد. معهذا لازمه استفاده از این ابزار داشتن روایی و پایایی می باشد. لذا هدف ما از انجام این مطالعه بررسی پایایی و روایی این ابزار در بین دانشجویان پزشکی بود.روش بررسی: در ابتدا پرسشنامه ها با مطالعه وسیع متون و نظر اهل فن تهیه گردید. پرسشنامه های 10 سوالی بین نمونه ای در دسترس از دانشجویان, پرستاران, بیماران و پزشکان بخش عفونی و اورژانس بیمارستان آموزشی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی لرستان توزیع گردید. میانگین نمرات هر یک از گروه ها محاسبه شد. جهت ارزیابی سازگاری درونی پرسشنامه ها آلفای کرونباخ و برای تبیین ساختار عامل, تحلیل عاملی انجام گردید. به منظور تعیین میزان همبستگی بین نمرات حاصل از پرسشنامه ها با یکدیگر از آزمون همبستگی پیرسون استفاده شد.یافته ها: روایی ظاهری و محتوایی پرسشنامه ها به استناد بررسی متون و نظر اهل فن مورد تایید بود. با انجام تحلیل عامل, ساختار عاملی پرسشنامه ها تایید شد. تحلیل عامل, عامل پذیری پرسشنامه ها را نشان داد. دامنه آلفای کرونباخ پرسشنامه ها از 0.88 تا 0.96 به دست آمد. ضریب همبستگی بین تمام پرسشنامه ها معنادار نبود.نتیجه گیری: بر اساس نتایج این مطالعه ابزار 360 درجه از روایی و پایایی مناسبی جهت ارزیابی عملکرد دانشجویان پزشکی برخوردار بود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بهاروند، پرستو، و ناظر، محمدرضا. (1391). بررسی پایایی و روایی پرسشنامه 360 درجه در ارزیابی عملکرد دانشجویان پزشکی. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 5(9)، 1-7. SID. https://sid.ir/paper/219310/fa

    Vancouver: کپی

    بهاروند پرستو، ناظر محمدرضا. بررسی پایایی و روایی پرسشنامه 360 درجه در ارزیابی عملکرد دانشجویان پزشکی. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1391؛5(9):1-7. Available from: https://sid.ir/paper/219310/fa

    IEEE: کپی

    پرستو بهاروند، و محمدرضا ناظر، “بررسی پایایی و روایی پرسشنامه 360 درجه در ارزیابی عملکرد دانشجویان پزشکی،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 5، no. 9، pp. 1–7، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219310/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button