مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,432
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,774
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

چالش های توسعه آموزش الکترونیکی در نظام آموزش عالی (مطالعه موردی دانشگاه شهید چمران اهواز)

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 13

چکیده

 زمینه و هدف: آموزش الکترونیکی نوعی استفاده هدف مند از سیستم الکترونیکی و کامپیوتری برای پشتیبانی از فرایند یادگیری می باشد. با توجه به اینکه هدف آموزش الکترونیکی تحول در ابزار ها و روش ها در جهتی است که هر فرد در هر زمان و هر مکان بتواند با امکانات خودش و در زمانی که خود مشخص می کند مشغول یادگیری شود, طرح چالش های آموزش الکترونیکی برای هشدار به منظور ایجاد تمرکز بیشتر, انجام پیش بینی لازم, تدارک و سرمایه گذاری مناسب, و تهیه برنامه استراتژیک در سیستم یادگیری اقدامی لازم و برای موفقیت آن ضروری است. هدف پژوهش حاضر بررسی موانع توسعه آموزش الکترونیکی در نظام آموزشی دانشگاه شهید چمران اهواز بود.روش بررسی: روش پژوهش در این مطالعه, روش آمیخته با الگوی کیفی, کمی, کیفی بود و با استفاده از مصاحبه و پرسشنامه محقق ساخته به انجام رسید. نمونه های این تحقیق از 163 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز, که با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شدند, تشکیل گردیده است. روایی و پایایی (0.92) ابزار مورد استفاده در این تحقیق بررسی و مناسب گزارش شدند. روش آماری به کار گرفته شده برای این مطالعه, میانگین , انحراف استاندارد و تحلیل عاملی بوده است.یافته ها: نتایج نشان داد که عامل مدیریتی با میانگین 4.07, عامل تکنولوژی با میانگین 4.03, عامل سازمانی با میانگین 3.85, عامل فردی با میانگین 3.83 به ترتیب بر موانع آموزش الکترونیکی دانشگاه شهید چمران اهواز موثر بوده اند.نتیجه گیری: هر یک از عامل های بخش نتایج, در آموزش عالی مجازی به صورت ترکیبی در آموزش عالی مهم و موثر می باشند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    باقری مجد، روح اله، شاهی، سکینه، و مهرعلی زاده، یداله. (1392). چالش های توسعه آموزش الکترونیکی در نظام آموزش عالی (مطالعه موردی دانشگاه شهید چمران اهواز). توسعه آموزش در علوم پزشکی، 6(12)، 1-13. SID. https://sid.ir/paper/219316/fa

    Vancouver: کپی

    باقری مجد روح اله، شاهی سکینه، مهرعلی زاده یداله. چالش های توسعه آموزش الکترونیکی در نظام آموزش عالی (مطالعه موردی دانشگاه شهید چمران اهواز). توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1392؛6(12):1-13. Available from: https://sid.ir/paper/219316/fa

    IEEE: کپی

    روح اله باقری مجد، سکینه شاهی، و یداله مهرعلی زاده، “چالش های توسعه آموزش الکترونیکی در نظام آموزش عالی (مطالعه موردی دانشگاه شهید چمران اهواز)،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 6، no. 12، pp. 1–13، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219316/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button