مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,090
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

576
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارتباط بین سبک های ترجیحی یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی زنجان

صفحات

 صفحه شروع 51 | صفحه پایان 61

چکیده

 زمینه و هدف: سبک یادگیری یکی از عوامل تاثیرگذار در پیشرفت تحصیلی است. از این رو توجه به سبک یادگیری در یک نظام آموزشی موفق ضروری است. لذا مطالعه حاضر با هدف تعیین ارتباط بین سبک های یادگیری با میانگین نمره پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی زنجان در سال 1392 انجام گردید.روش بررسی: در این مطالعه همبستگی 208 نفر از دانشجویانی که حداقل یک ترم در دانشکده پرستاری و مامایی زنجان, مشغول به تحصیل بوده اند, به شکل تصادفی منظم انتخاب شدند. مقیاس اصلاح شده سبک های یادگیری کلب 3.1 (ویرایش 2005) و پرسشنامه ویژگی های دموگرافیک جهت تکمیل با رعایت توجهات اخلاقی در اختیار آن ها قرار گرفت. پس از جمع آوری داده ها, تجزیه و تحلیل توصیفی و استنباطی بر روی داده ها انجام گرفت.یافته ها: نتایج حکایت از این داشت که بالاترین میانگین مربوط به سبک یادگیری مفهوم سازی انتزاعی (33.35±5.76) و پایین ترین میانگین مربوط به تجربه عینی (26.16±6.22) بود. به عبارتی اکثر دانشجویان در این بررسی, به ترتیب از سبک یادگیری جذب کننده و واگرا در یادگیری خود بهره می برند. همچنین بین سبک و شیوه یادگیری آزمایشگری فعال و پیشرفت تحصیلی دانشجویان مورد بررسی ارتباط معنادار وجود دارد (r=0.136,P<0.05).نتیجه گیری: از آنجایی که عمده سبک های یادگیری دانشجویان در این مطالعه عبارت بودند از سبک های یادگیری جذب کننده و واگرا و با عنایت به وجود ارتباط معنادار بین سبک یادگیری و پیشرفت تحصیلی آن ها توصیه می شود مدرسین ضمن توجه به این مهم, از روش های عملی و دادن زمان و در گیر کردن دانشجو در فعالیت های تحلیلی و تشریحی در تدریس خود بهره گیرند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قهرمانی، زینب، امینی، کوروش، روحانی، مهین، و اقوامی، مژگان السادات. (1392). ارتباط بین سبک های ترجیحی یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی زنجان. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 6(12)، 51-61. SID. https://sid.ir/paper/219320/fa

    Vancouver: کپی

    قهرمانی زینب، امینی کوروش، روحانی مهین، اقوامی مژگان السادات. ارتباط بین سبک های ترجیحی یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی زنجان. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1392؛6(12):51-61. Available from: https://sid.ir/paper/219320/fa

    IEEE: کپی

    زینب قهرمانی، کوروش امینی، مهین روحانی، و مژگان السادات اقوامی، “ارتباط بین سبک های ترجیحی یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی زنجان،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 6، no. 12، pp. 51–61، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219320/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button