مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,034
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,028
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی وضعیت برنامه درسی پنهان دانشگاه علوم پزشکی کاشان

صفحات

 صفحه شروع 14 | صفحه پایان 23

چکیده

 زمینه و هدف: مجموعه تجاربی که فراگیران در نظام آموزشی کسب می کنند, محدود به برنامه درسی آشکار نیست و عوامل دیگری در قالب برنامه درسی پنهان, در شکل گیری یادگیری های دانشجویان نقش قابل توجهی دارند. هدف از پژوهش حاضر بررسی مولفه های برنامه درسی پنهان دانشگاه علوم پزشکی کاشان از دیدگاه دانشجویان بود.روش بررسی: روش انجام پژوهش, از نوع توصیفی پیمایشی و جامعه آماری شامل دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کاشان در سال تحصیلی 1391-92 بود که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای متناسب با حجم تعداد 111 نفر از دانشجویان به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار جمع آوری اطلاعات, پرسشنامه برنامه درسی پنهان با 36 گویه بود که ضریب پایایی آن با استفاده از فرمول آلفای کرونباخ 0.86 به دست آمد. روایی پرسشنامه به صورت محتوایی مورد تایید کارشناسان قرار گرفت. تجزیه و تحلیل داده ها در دو سطح توصیفی (فراوانی, درصد و میانگین) و استنباطی (آزمون t و تحلیل واریانس چندگانه) انجام گردید.یافته ها: یافته ها نشان داد میانگین جایگاه برنامه درسی پنهان به میزان 3.26 بالاتر از حد متوسط است. همچنین بین دیدگاه دانشجویان در مورد جایگاه برنامه درسی پنهان تفاوت معناداری وجود نداشت.نتیجه گیری: تغییر و بهبود عناصر برنامه درسی پنهان در راستای رشد مهارت های دانشجویان و خنثی سازی مشکلاتی که در این مسیر می تواند ایجاد کند, ضروری است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    تقوائی یزدلی، زهرا، رحیمی، حمید، و یزدخواستی، علی. (1392). بررسی وضعیت برنامه درسی پنهان دانشگاه علوم پزشکی کاشان. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 6(12)، 14-23. SID. https://sid.ir/paper/219321/fa

    Vancouver: کپی

    تقوائی یزدلی زهرا، رحیمی حمید، یزدخواستی علی. بررسی وضعیت برنامه درسی پنهان دانشگاه علوم پزشکی کاشان. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1392؛6(12):14-23. Available from: https://sid.ir/paper/219321/fa

    IEEE: کپی

    زهرا تقوائی یزدلی، حمید رحیمی، و علی یزدخواستی، “بررسی وضعیت برنامه درسی پنهان دانشگاه علوم پزشکی کاشان،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 6، no. 12، pp. 14–23، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219321/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button