Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,504
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

823
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه نگرش اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اراک از ارزشیابی کیفیت تدریس اساتید به روش ارزیابی آنلاین

صفحات

 صفحه شروع 24 | صفحه پایان 32

چکیده

 زمینه و هدف: ارزشیابی در نظام آموزش پزشکی به دلیل لزوم تربیت نیروی انسانی کارآزموده و ارایه خدمات بهداشتی و درمانی با کیفیت مطلوب از اهمیت ویژه ای برخوردار است. هدف از انجام این پژوهش مقایسه دیدگاه دانشجویان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی اراک از کیفیت تدریس اساتید به روش آنلاین بود.روش بررسی: مطالعه حاضر به صورت مقطعی بر روی 758 نفر از دانشجویان و 122 نفر از استادان دانشگاه علوم پزشکی اراک در سال 89-90 صورت پذیرفت. ابزار گرد آوری داده ها, پرسشنامه محقق ساخته بر اساس مقیاس لیکرت 5 گزینه ای بود که دید گاه اساتید و دانشجویان را نسبت به ارزیابی کیفیت تدریس اساتید به شیوه آنلاین در ابعاد امنیت ارزیابی, جو کلاس, دقت و اقتصادی بودن ارزیابی بررسی می کرد. به منظور آنالیز داده ها از آمار توصیفی و جهت مقایسه میانگین ها از تی مستقل استفاده گردید.یافته ها: میانگین نمره نگرش اساتید و دانشجویان نسبت به ارزیابی کیفیت تدریس اساتید با روش آنلاین به ترتیب برابر 62.35±7.30 و 57.89±12.31 بود که بین آن ها اختلاف معنا داری وجود داشت (P<0.0001).نتیجه گیری: نظر به این که در این تحقیق استادان و دانشجویان دیدگاه مثبتی نسبت به ارزشیابی آنلاین داشتند, استفاده از این روش در سیستم ارزشیابی کیفیت تدریس استادان پیشنهاد می گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خورسندی، محبوبه، علی آبادی فراهانی، کبری، و شمسی، محسن. (1392). مقایسه نگرش اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اراک از ارزشیابی کیفیت تدریس اساتید به روش ارزیابی آنلاین. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 6(12)، 24-32. SID. https://sid.ir/paper/219323/fa

    Vancouver: کپی

    خورسندی محبوبه، علی آبادی فراهانی کبری، شمسی محسن. مقایسه نگرش اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اراک از ارزشیابی کیفیت تدریس اساتید به روش ارزیابی آنلاین. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1392؛6(12):24-32. Available from: https://sid.ir/paper/219323/fa

    IEEE: کپی

    محبوبه خورسندی، کبری علی آبادی فراهانی، و محسن شمسی، “مقایسه نگرش اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اراک از ارزشیابی کیفیت تدریس اساتید به روش ارزیابی آنلاین،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 6، no. 12، pp. 24–32، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219323/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا