مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,215
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

676
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر نظارت در آموزش بالینی بر یادگیری مهارت های بالینی دانشجویان پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 9

چکیده

 زمینه و هدف: عدم کسب توانمندی, یکی از مشکلات دانش آموختگان رشته ی پرستاری در حیطه ی آموزش بالینی است و نظارت در آموزش بالینی از جمله راهکارهای محوری جهت ارتقاء مهارت های بالینی می باشد. لذا مطالعه ی حاضر با هدف تعیین تاثیر نظارت در آموزش بالینی بر یادگیری مهارت های بالینی دانشجویان پرستاری انجام گردید. روش بررسی: مطالعه ی حاضر از نوع شبه تجربی با طرح پیش آزمون و پس آزمون بود که در آن 32 نفر از دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در سال 1394 که شرایط ورود به مطالعه را داشتند به صورت تصادفی به دو گروه آزمون و کنترل تخصیص شدند. دوره 6 هفته ای کارآموزی برای گروه آزمون-بر اساس فرایند نظارت بالینی و برای گروه کنترل بر اساس روش مرسوم اجرا گردید. جهت جمع آوری داده ها از چک لیست ارزیابی مهارت های بالینی استفاده گردید. یافته ها: گروه آزمون در مهارت های بالینی از قبیل تشخیص و کاربرد داروهای مورد استفاده, آموزش به بیمار و همراهان, رعایت نکات ایمنی در ایزولاسیون مستقیم و معکوس, رعایت اصول صحیح پانسمان و نمونه گیری, رگ گیری, مشارکت تیمی, پیشگیری از عفونت, رعایت نکات ایمنی و بکارگیری فرآیند پرستاری در مقایسه با گروه کنترل اختلاف معنی داری داشتند (001/0p<). نتیجه گیری: میزان یادگیری و کسب مهارت های عملی در صورت اعمال نظارت در آموزش بالینی بیشتر از روش های مرسوم کارآموزی است؛ لذا اجرای این روش به شکل گسترده تر برای دانشجویان پرستاری در دیگر دوره های کارآموزی نیز توصیه می گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    آقاخانی، نادر، سهیلی، امین، اقتدار، سامره، سارا اپرناک، فاطمه، سلطانی، بهروز، خداپرست، افسانه، و مسرورفر، لعیا. (1396). تاثیر نظارت در آموزش بالینی بر یادگیری مهارت های بالینی دانشجویان پرستاری. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 10(26 )، 1-9. SID. https://sid.ir/paper/219334/fa

    Vancouver: کپی

    آقاخانی نادر، سهیلی امین، اقتدار سامره، سارا اپرناک فاطمه، سلطانی بهروز، خداپرست افسانه، مسرورفر لعیا. تاثیر نظارت در آموزش بالینی بر یادگیری مهارت های بالینی دانشجویان پرستاری. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1396؛10(26 ):1-9. Available from: https://sid.ir/paper/219334/fa

    IEEE: کپی

    نادر آقاخانی، امین سهیلی، سامره اقتدار، فاطمه سارا اپرناک، بهروز سلطانی، افسانه خداپرست، و لعیا مسرورفر، “تاثیر نظارت در آموزش بالینی بر یادگیری مهارت های بالینی دانشجویان پرستاری،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 10، no. 26 ، pp. 1–9، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219334/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button