مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

746
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی کیفیت برگزاری جلسات گزارش صبحگاهی و عوامل مرتبط با آن در دانشگاه علوم پزشکی کردستان در سال تحصیلی 94-1393

صفحات

 صفحه شروع 83 | صفحه پایان 93

چکیده

 مقدمه: گزارش صبحگاهی در کنار آموزش های سرپایی و راندهای بالینی, از روش های رایج و ارزشمند و به عنوان استاندارد طلایی در آموزش بالینی به شمار می رود. هدف از این مطالعه بررسی کیفیت برگزاری گزارش صبحگاهی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان و عوامل مرتبط با آن است. مواد و روش ها: در این مطالعه توصیفی-تحلیلی که به صورت مقطعی انجام شد, ساختار جلسات گزارش صبحگاهی با استفاده از نظرات 196 نفر از کارآموزان, کارورزان و دستیاران مورد بررسی قرار گرفت. ابزار گردآوری داده ها یک پرسشنامه پژوهش گر ساخته بود که اعتبار آن با نظر متخصصین و پایایی آن با محاسبه ضریب آلفای کرونباخ تایید شد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS 20 و با استفاده از آماره های توصیفی و تحلیلی در سطح معنی داریP≤ 0/05 انجام شد. نتایج: در این مطالعه در بررسی نظرات دانشجویان از ساختار گزارش صبحگاهی, در اکثر متغیرهای مورد بررسی نظر اکثریت افراد متوسط بود. 88درصد دانشجویان بهره مندی کلی از حضور در جلسات گزارش صبحگاهی را متوسط و فقط 2 درصد افراد آن را مطلوب گزارش کردند. بیش ترین میزان رضایت مربوط به گروه عفونی بود. بحث: با توجه به نتایج مطالعه, به طور کلی کیفیت برگزاری جلسات گزارش صبحگاهی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان از دیدگاه دانشجویان, متوسط می باشد. به نظر می رسد با توجه به اهمیت زیاد گزارش صبحگاهی در آموزش پزشکی باید توجه بیشتری به ارتقای سطح کیفی آن شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زارع زاده، یداله، مرادی، قباد، تیموری، زهره، فرهادی فر، فریبا، و غریبی، فرزانه. (1396). بررسی کیفیت برگزاری جلسات گزارش صبحگاهی و عوامل مرتبط با آن در دانشگاه علوم پزشکی کردستان در سال تحصیلی 94-1393. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 10(26 )، 83-93. SID. https://sid.ir/paper/219335/fa

    Vancouver: کپی

    زارع زاده یداله، مرادی قباد، تیموری زهره، فرهادی فر فریبا، غریبی فرزانه. بررسی کیفیت برگزاری جلسات گزارش صبحگاهی و عوامل مرتبط با آن در دانشگاه علوم پزشکی کردستان در سال تحصیلی 94-1393. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1396؛10(26 ):83-93. Available from: https://sid.ir/paper/219335/fa

    IEEE: کپی

    یداله زارع زاده، قباد مرادی، زهره تیموری، فریبا فرهادی فر، و فرزانه غریبی، “بررسی کیفیت برگزاری جلسات گزارش صبحگاهی و عوامل مرتبط با آن در دانشگاه علوم پزشکی کردستان در سال تحصیلی 94-1393،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 10، no. 26 ، pp. 83–93، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219335/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button