مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

892
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نگرش دانشجویان پزشکی قزوین نسبت به پروفشنالیسم و عملکرد حرفه ای

صفحات

 صفحه شروع 183 | صفحه پایان 194

چکیده

 مقدمه: بررسی متون از گنجاندن آموزش تعهدات حرفه ای در آموزش دوره پزشکی عمومی حمایت می کند. در این مطالعه ما نگرش دانشجویان نسبت به آموزش تعهدات حرفه ای در دانشگاه علوم پزشکی قزوین در سال 1394را ارزیابی نمودیم. مواد و روش ها: در این مطالعه توصیفی از تمام کارآموزان و کارورزان پزشکی دانشگاه دعوت شد. داده ها بر اساس پرسشنامه ای تغییر یافته بر اساس ملاحظات فرهنگی کشورمان جمع آوری شد. تجزیه و تحلیل توسط نرم افزار SPSS انجام شد. نتایج: در مجموع 131 کارآموز و کارورز پزشکی (6/62% مونث) با متوسط سن 1٫ 12 ± 24٫ 6 سال در مطالعه شرکت کردند. 42% از شرکت کنندگان کارآموز و 57% کارورز بودند. بیشتر دانشجویان معتقد بودند که یادگیری اخلاق و تعهدات حرفه ای لازم است و باید آموزش داده شود. از نظر نیمی از فراگیران, اخلاق پزشکی باید به طور رسمی در برنامه درسی دانشکده آموزش داده شود در حالی که دیگران ترجیح می دادند به عنوان یک درس انتخابی در نظر گرفته شود. اکثریت شرکت کنندگان (94٫ 5٪ ) معتقد بودند برای یادگیری تعهدات حرفه ای به بیش از فقط یک درس نظری نیاز است. یک رویکرد طولی برای آموزش اخلاق پزشکی و تعهدات حرفه ای به جای یک رویکرد مقطعی (محدود به زمان مشخصی از دوره) مورد نظر بود. اختلاف معنی داری بین نگرش کارآموزان و کارورزان در مورد ضرورت یادگیری مادام العمر و داشتن دانش روز (0٫ 044P = ), همکاری بین رشته ای و کار گروهی (0٫ 032p =) و اهمیت آموزش مداوم (0٫ 03P = ) وجود داشت. همچنین, فراوانی رفتارهای حرفه ای [به عنوان مثال, تعداد مقالات پژوهشی خوانده شده در هفته (0٫ 025P =), استفاده از نت های قبلی (0٫ 015=P ) و مشارکت در خدمات اجتماعی در چند سال گذشته (0٫ 047P =)] بر اساس سطح آموزش دارای تفاوت معنی دار آماری بود. نتیجه گیری: دانشجویان پزشکی نگرش مثبتی نسبت به بیشتر اصول تعهد حرفه ای (همدلی, کار تیمی و یادگیری مادام العمر) دارند, اما آنها را در رفتار خود استفاده نمی کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رهبان، حبیب، علامی، عباس، و محمدی، نوید. (1396). نگرش دانشجویان پزشکی قزوین نسبت به پروفشنالیسم و عملکرد حرفه ای. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 10(26 )، 183-194. SID. https://sid.ir/paper/219338/fa

    Vancouver: کپی

    رهبان حبیب، علامی عباس، محمدی نوید. نگرش دانشجویان پزشکی قزوین نسبت به پروفشنالیسم و عملکرد حرفه ای. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1396؛10(26 ):183-194. Available from: https://sid.ir/paper/219338/fa

    IEEE: کپی

    حبیب رهبان، عباس علامی، و نوید محمدی، “نگرش دانشجویان پزشکی قزوین نسبت به پروفشنالیسم و عملکرد حرفه ای،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 10، no. 26 ، pp. 183–194، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219338/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button