مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

862
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه تنظیم شناختی هیجانی و مهارت های مطالعه با اهمال کاری تحصیلی در دانشجویان دانشکده بهداشت و پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی زنجان

صفحات

 صفحه شروع 123 | صفحه پایان 134

چکیده

 زمینه و هدف: امروزه شیوع اهمال کاری تحصیلی در بین دانشجویان رو به گسترش است و عوامل متفاوتی با آن مرتبط هستند. لذا این مطالعه باهدف تعیین رابطه ی تنظیم شناختی هیجان و مهارت های مطالعه با اهمال کاری تحصیلی در دانشجویان دانشکده ی بهداشت و پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی زنجان انجام گرفت. روش بررسی: روش پژوهش توصیفی-همبستگی و جامعه ی آماری کلیه ی دانشجویان مقطع کارشناسی دانشکده ی بهداشت زنجان بودند که 168نفر (103 دختر, 65 پسر)از آن ها به روش نمونه گیری طبقه ای تصادفی انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه های استاندارد تنظیم شناختی هیجان گرانفسکی, عادت های مطالعه پالسا و شارمانی و اهمال کاری تحصیلی سولومون و بلوم بودند. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آزمون های همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه هم زمان انجام شد. یافته ها: باتوجه به سطح معناداری بالای 05/0 آزمون کولموگراف اسمیرنف, نرمال بودن توزیع متغیرهای مورد بررسی تایید شد. نتایج نشان داد از مولفه های تنظیم شناختی هیجان فقط نشخوار فکری رابطه ی مثبت معنی داری با اهمال کاری دارد ( 01/0 > P, 35/0 = r ). ازمولفه های مهارت های مطالعه, تقسیم بندی زمان, وضعیت فیزیکی, توانایی خواندن, یادداشت کردن, انگیزش یادگیری و حافظه رابطه ی منفی معنی دار با اهمال کاری تحصیلی داشتند (05/0>p). نتایج رگرسیون نشان داد, نشخوار فکری به میزان 1/22, تقسیم بندی زمان 8/18, وضعیت فیزیکی 1/18, انگیزش یادگیری 9/20 و حافظه 1/20 درصد اهمال کاری تحصیلی را پیش بینی می کردند. نتیجه گیری: طراحی مداخلات با هدف کاهش نشخوار فکری, بهبود تقسیم بندی زمان, وضعیت فیزیکی, توانایی خواندن, یادداشت کردن, انگیزش یادگیری وحافظه در کاهش اهمال کاری موثر خواهد بود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

کیانی، قمر، و مهدیون، حسین. (1396). رابطه تنظیم شناختی هیجانی و مهارت های مطالعه با اهمال کاری تحصیلی در دانشجویان دانشکده بهداشت و پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی زنجان. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 10(26 )، 123-134. SID. https://sid.ir/paper/219340/fa

Vancouver: کپی

کیانی قمر، مهدیون حسین. رابطه تنظیم شناختی هیجانی و مهارت های مطالعه با اهمال کاری تحصیلی در دانشجویان دانشکده بهداشت و پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی زنجان. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1396؛10(26 ):123-134. Available from: https://sid.ir/paper/219340/fa

IEEE: کپی

قمر کیانی، و حسین مهدیون، “رابطه تنظیم شناختی هیجانی و مهارت های مطالعه با اهمال کاری تحصیلی در دانشجویان دانشکده بهداشت و پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی زنجان،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 10، no. 26 ، pp. 123–134، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219340/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button