مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,075
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

677
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی ابعاد اخلاق حرفه ای تدریس اعضای هیات علمی از دیدگاه دانشجویان دانشکده ی پزشکی دانشگاه شاهد

صفحات

 صفحه شروع 93 | صفحه پایان 102

چکیده

 چکیده زمینه و هدف: هر شغلی دارای کدهای اخلاقی متناسب با ساختار ویژه خود است که اخلاق حرفه ای نام دارد. اساتید دانشگاه ها به عنوان افرادی که مسوولیت تعلیم و تربیت دانشجویان را به عهده دارند باید نسبت به اخلاق حرفه ای تدریس آگاهی داشته باشند و با پایبندی به آن سلامت ﻓ ﺮ ایند یاددهی-ﻳ ﺎ دﮔ ﻴ ﺮ ی را تضمین نمایند. این پژوهش با هدف ارزیابی ابعاد اخلاق حرفه ای تدریس اعضای هیات علمی از دیدگاه دانشجویان دانشکده پزشکی دانشگاه شاهد انجام شد. روش بررسی: مطالعه ی توصیفی – مقطعی حاضر با مشارکت 90 دانشجو که با روش نمونه گیری طبقه ای تصادفی انتخاب شده بودند, انجام پذیرفت. ابزار پژوهش, پرسش نامه محقق ساخته مشتمل بر 6 بعد و 48 گویه بود که روایی محتوایی و صوری آن از دید متخصصان مورد تایید قرار گرفته و پایایی آن با ضریب آلفای کرونباخ 92/0 تعیین شد. تجزیه و تحلیل داده ها و به کمک آمار توصیفی و T تک نمونه ای انجام گرفت. یافته ها: دانشجویان ویژگی های شخصیتی (71/0± 40/3), اشراف بر محتوا (79/0± 39/3), تسلط بر روش های تدریس (86/0± 33/3), شناخت وجوه مختلف یادگیرنده (82/0± 04/3), ارزشیابی استاندارد (86/0± 42/3) و رعایت قوانین آموزشی (83/0± 63/3) که ابعاد اخلاق حرفه ای تدریس اعضای هیات علمی می باشند را در حد بالاتر از متوسط ارزیابی نمودند. نتیجه گیری: تلاش در جهت تهیه و تدوین منشور اخلاق حرفه ای تدریس در دانشگاه ها با کمک مسوولین امر و صاحب نظران از یکسو و گنجاندن آن در محتوای برنامه های درسی ضمن خدمت اساتید از سوی دیگر می تواند کمک شایانی به بهبود وضعیت این امر نماید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نجفی، حسن، ملکی، حسن، فرمهینی فراهانی، محسن، و جعفری هرندی، رضا. (1395). ارزیابی ابعاد اخلاق حرفه ای تدریس اعضای هیات علمی از دیدگاه دانشجویان دانشکده ی پزشکی دانشگاه شاهد. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 9(21 )، 93-102. SID. https://sid.ir/paper/219347/fa

    Vancouver: کپی

    نجفی حسن، ملکی حسن، فرمهینی فراهانی محسن، جعفری هرندی رضا. ارزیابی ابعاد اخلاق حرفه ای تدریس اعضای هیات علمی از دیدگاه دانشجویان دانشکده ی پزشکی دانشگاه شاهد. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1395؛9(21 ):93-102. Available from: https://sid.ir/paper/219347/fa

    IEEE: کپی

    حسن نجفی، حسن ملکی، محسن فرمهینی فراهانی، و رضا جعفری هرندی، “ارزیابی ابعاد اخلاق حرفه ای تدریس اعضای هیات علمی از دیدگاه دانشجویان دانشکده ی پزشکی دانشگاه شاهد،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 9، no. 21 ، pp. 93–102، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219347/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button