Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,925
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,058
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه ی آموزش سنتی و آموزش ترکیبی سنتی-الکترونیک (تحت وب) بر یادگیری درس پاتولوژی دهان عملی دانشجویان دندانپزشکی

صفحات

 صفحه شروع 47 | صفحه پایان 52

چکیده

 زمینه و هدف: هم اکنون درس پاتولوژی ازطریق کلاس برگزارمی شود. آموزش سنتی جوابگوی نیازهای عصرحاضرنیست. آموزش الکترونیک (Elearning) تحت وب یکی از روش های نوین آموزشی است. از طرفی آموزش الکترونیک معایبی نیز دارد. آموزش ترکیبی, ترکیبی ازآموزش سنتی والکترونیک می باشد. هدف از این مطالعه مقایسه ی تاثیر دو روش آموزش سنتی و ترکیبی بر یادگیری درس پاتولوژی دهان عملی می باشد. روش بررسی: یک وبلاگ مشتمل برقسمتی از محتوای درس پاتولوژی دهان عملی طراحی شد. دانشجویان رشته ی دندانپزشکی مشتمل بر 30 نفر به دو گروه مساوی تقسیم شدند. یک گروه قبل از حضور در کلاس, مطالب را از وبلاگ مطالعه نمودند. قبل از آموزش سنتی, ارزشیابی آموزش الکترونیک انجام شد. سپس برای هر دو گروه تدریس در کلاس صورت گرفت. پس از مدتی ارزشیابی آموزش ترکیبی و سنتی دو گروه انجام شد. در مرحله بعد, جای دو گروه با یکدیگر تغییر نمود, ضمن اینکه محتوای مطالب نیز تغییر یافت و همانند مرحله اول, ارزشیابی آموزش الکترونیک, ترکیبی و سنتی دو گروه صورت گرفت. داده های حاصل از ارزشیابی وارد نرم افزار آماری گردیده وتاثیرآموزش الکترونیک, سنتی و ترکیبی بر یادگیری دانشجویان مورد مقایسه قرار گرفت. یافته ها: یافته ها نشان داد که بین میانگین نمرات آموزش سنتی و الکترونیک (03/0Pvalue=) و بین میانگین نمرات آموزش سنتی و ترکیبی (007/0Pvalue=) اختلاف آماری معنی داری وجود دارد. نتیجه گیری: می توان از آموزش تحت وب به عنوان شیوه آموزشی مکمل در کنار آموزش سنتی برای تاثیرگذاری بیشتر بر یادگیری دانشجویان بهره جست و حتی می تواند جایگزین آموزش حضوری شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    روحی، مهدی، جهانیان، ایمان، قلی نیا، همت، و عباس زاده، حمید. (1395). مقایسه ی آموزش سنتی و آموزش ترکیبی سنتی-الکترونیک (تحت وب) بر یادگیری درس پاتولوژی دهان عملی دانشجویان دندانپزشکی. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 9(21 )، 47-52. SID. https://sid.ir/paper/219351/fa

    Vancouver: کپی

    روحی مهدی، جهانیان ایمان، قلی نیا همت، عباس زاده حمید. مقایسه ی آموزش سنتی و آموزش ترکیبی سنتی-الکترونیک (تحت وب) بر یادگیری درس پاتولوژی دهان عملی دانشجویان دندانپزشکی. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1395؛9(21 ):47-52. Available from: https://sid.ir/paper/219351/fa

    IEEE: کپی

    مهدی روحی، ایمان جهانیان، همت قلی نیا، و حمید عباس زاده، “مقایسه ی آموزش سنتی و آموزش ترکیبی سنتی-الکترونیک (تحت وب) بر یادگیری درس پاتولوژی دهان عملی دانشجویان دندانپزشکی،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 9، no. 21 ، pp. 47–52، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219351/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا