مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

993
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

686
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارتباط سبک های یادگیری با آمادگی خود راهبر در یادگیری در دانشجویان پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی زنجان در سال تحصیلی 93- 1392

صفحات

 صفحه شروع 61 | صفحه پایان 72

چکیده

 زمینه و هدف: آمادگی خودراهبر در یادگیری و سبک های یادگیری دو مشخصه یادگیری و فردی مهم در فراگیران است که باید به منظور طراحی و اجرای آموزش اثربخش مدنظر قرار گیرد. بنابراین, این پژوهش با هدف تعیین ارتباط سبک های یادگیری با آمادگی خود راهبر در یادگیری در دانشجویان صورت پذیرفت. روش بررسی: در مطالعه ای توصیفی- مقطعی درنیم سال دوم سال تحصیلی 93-1392 همه دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی زنجان وارد مطالعه شدند. ابزار گردآوری داده ها شامل سه پرسشنامه جمعیت شناختی, آمادگی یادگیری خودراهبر فیشر و سبک های یادگیری کلب بود.یافته ها: میانگین و انحراف معیار نمره کل آمادگی خودراهبر دانشجویان 15.59±157.39 به دست آمد و سبک یادگیری اکثر دانشجویان (54.9 درصد) جذب کننده بود. در میانگین کل آمادگی یادگیری خود راهبری (P=0.039) و حیطه خودمدیریتی (P=0.031) و حیطه خودکنترلی (P=0.021) دانشجویان با سبک یادگیری مختلف اختلاف معنی دار آماری وجود داشت.نتیجه گیری: توجه به این مولفه ها با توجه به کمبود علاقه به پرستاری و زیاد بودن میزان انصراف از رشته و خروج از حرفه پرستاری, در ارتقای رشته و حرفه پرستاری و تربیت پرستاران کارآمدی که یادگیرندگان مادام العمر هستند, می تواند موثر واقع شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قهرمانی، زینب، کمالی، کوروش، و باقری، پروین. (1394). ارتباط سبک های یادگیری با آمادگی خود راهبر در یادگیری در دانشجویان پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی زنجان در سال تحصیلی 93- 1392. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 8(18)، 61-72. SID. https://sid.ir/paper/219355/fa

    Vancouver: کپی

    قهرمانی زینب، کمالی کوروش، باقری پروین. ارتباط سبک های یادگیری با آمادگی خود راهبر در یادگیری در دانشجویان پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی زنجان در سال تحصیلی 93- 1392. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1394؛8(18):61-72. Available from: https://sid.ir/paper/219355/fa

    IEEE: کپی

    زینب قهرمانی، کوروش کمالی، و پروین باقری، “ارتباط سبک های یادگیری با آمادگی خود راهبر در یادگیری در دانشجویان پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی زنجان در سال تحصیلی 93- 1392،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 8، no. 18، pp. 61–72، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219355/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button