مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

800
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

537
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی کار آمدی تدریس از دیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان

صفحات

 صفحه شروع 115 | صفحه پایان 124

چکیده

 زمینه و هدف: کمبود معیارهای تدریس کارآمد و موثر به عنوان یکی از مشکلات عمده در آموزش پزشکی مطرح شده است. تدریس کارآمد مجموعه ای از ویژگی ها و اعمال مدرس است که از طریق آن ها اهداف آموزشی حاصل می شود. این مطالعه به منظور دستیابی به نظرات و نگرش اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان در رابطه با مولفه های موثر درتدریس برای رسیدن به اهداف نظری و عملی در رابطه با آموزش دانشجویان انجام گرفت.روش بررسی :این مطالعه در قالب یک پژوهش مقطعی بوده که تمامی اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان را که در سال تحصیلی 92-91 مشغول به تدریس بودند,(250 نفر) را در برگرفته است. پرسشنامه تحقیق بین اعضای هیات علمی مشغول به تدریس در دانشگاه علوم پزشکی در سال 1392 توزیع شد. سطح معنی دار آماری کمتر از 5 درصد در نظر گرفته شده است.یافته ها: 128 نفر از اعضای هیات علمی در این مطالعه مشارکت نمودند. نگرش کلی افراد شرکت کننده در مطالعه در 51.6 درصد موارد کمتر از حد انتظار بود. بیشترین نظرات موافق در رابطه با عامل موثر در کار آمدی تدریس, توان علمی استاد (88.3 درصد) و کمترین نظر موافق در این باره مربوط به توان انجام فعالیت های پژوهشی اعلام گردید(77.9 درصد).نتیجه گیری :با توجه به نتایج به دست آمده, از نظر اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان توان علمی استاد در کارآمدی آنان بیش از متغیرهای دیگر مهم و ضروری است و همچنین فعالیت های پژوهشی از نظر این اساتید در اولویت آخر کارآمدی قرار گرفت. با توجه به نتایج به دست آمده انجام مداخلات آموزش برای بهبود نگرش اساتید در زمینه کارآمدی تدریس پیشنهاد می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    معصومی جهندیزی، حسین، کمالی، کوروش، و محمدی، علی. (1394). بررسی کار آمدی تدریس از دیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 8(18)، 115-124. SID. https://sid.ir/paper/219361/fa

    Vancouver: کپی

    معصومی جهندیزی حسین، کمالی کوروش، محمدی علی. بررسی کار آمدی تدریس از دیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1394؛8(18):115-124. Available from: https://sid.ir/paper/219361/fa

    IEEE: کپی

    حسین معصومی جهندیزی، کوروش کمالی، و علی محمدی، “بررسی کار آمدی تدریس از دیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 8، no. 18، pp. 115–124، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219361/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button