Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

733
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

480
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه برخی شاخص های کیفیت سووالات چند گزینه ای آزمون های کتبی ارتقای دانشگاه علوم پزشکی تبریز و دانشنامه کشوری رشته های جراحی عمومی،کودکان،زنان ومامایی و داخلی (سال های 89 و 90)

صفحات

 صفحه شروع 43 | صفحه پایان 53

چکیده

 زمینه و هدف: آزمون های چند گزینه ای رایج ترین نوع ارزیابی در آموزش علوم پزشکی بوده, اگر با دقت و مطابق با قواعد آزمون سازی تهیه شوند, ابزار معتبری برای تضمین کیفیت آموزش خواهند بود. هدف این مطالعه مقایسه برخی شاخص های کیفیت سوالات چند گزینه ای امتحانات ارتقا دانشگاه علوم پزشکی تبریز و دانشنامه کشوری رشته های دستیاری جراحی عمومی ,کودکان ,زنان و مامایی و داخلی در سال های 1389 و 1390 با توجه خاص به مدیریت بهبود کیفیت و پایش آزمون های درون دانشگاهی بود.روش بررسی: در این مطالعه توصیفی – مقطعی, 2400 سوال چهارگزینه ای مربوط به آزمون ها کتبی ارتقا و دانشنامه کشوری رشته های مذکور از نظر تاکسونومی و رعایت اصول ساختاری توسط اساتید خبره در زمینه علوم بالینی و آموزش پزشکی, مورد بررسی قرار گرفتند. اطلاعات جمع آوری شده به وسیله آمار توصیفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: کیفیت سوالات آزمون های درون دانشگاهی و دانشنامه کشوری رشته های مذکور متفاوت و اختلاف بارزی داشتند. در مقایسه از نظر تاکسونومی و رعایت اصول ساختاری در آزمون های دانشنامه کشوری رشته جراحی عمومی و درآزمون های ارتقا رشته داخلی وضعیت بهتری داشتند..سوالات آزمون های ارتقای رشته های کودکان و جراحی عمومی در مقایسه با دانشنامه این رشته ها به طور قابل توجهی در سطوح پایین یادگیری (تاکسونومی I) طراحی و دارای اشکالات ساختاری بیشتری بودند.نتیجه گیری: با توجه به اختلاف قابل توجه در کیفیت سوالات آزمون های مورد بررسی ,پایش سیستماتیک این آزمون ها به منظور ارتقا کیفیت آن ها ضروری می با شد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سیاح ملی، منیژه، برزگر، محمد، بیلیان، نعمت، اصلان آبادی، سعید، خوش باطن، منوچهر، قاسم زاده، عالیه، و کارگرماهر، محمدحسن. (1394). مقایسه برخی شاخص های کیفیت سووالات چند گزینه ای آزمون های کتبی ارتقای دانشگاه علوم پزشکی تبریز و دانشنامه کشوری رشته های جراحی عمومی,کودکان,زنان ومامایی و داخلی (سال های 89 و 90). توسعه آموزش در علوم پزشکی، 8(18)، 43-53. SID. https://sid.ir/paper/219362/fa

    Vancouver: کپی

    سیاح ملی منیژه، برزگر محمد، بیلیان نعمت، اصلان آبادی سعید، خوش باطن منوچهر، قاسم زاده عالیه، کارگرماهر محمدحسن. مقایسه برخی شاخص های کیفیت سووالات چند گزینه ای آزمون های کتبی ارتقای دانشگاه علوم پزشکی تبریز و دانشنامه کشوری رشته های جراحی عمومی,کودکان,زنان ومامایی و داخلی (سال های 89 و 90). توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1394؛8(18):43-53. Available from: https://sid.ir/paper/219362/fa

    IEEE: کپی

    منیژه سیاح ملی، محمد برزگر، نعمت بیلیان، سعید اصلان آبادی، منوچهر خوش باطن، عالیه قاسم زاده، و محمدحسن کارگرماهر، “مقایسه برخی شاخص های کیفیت سووالات چند گزینه ای آزمون های کتبی ارتقای دانشگاه علوم پزشکی تبریز و دانشنامه کشوری رشته های جراحی عمومی,کودکان,زنان ومامایی و داخلی (سال های 89 و 90)،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 8، no. 18، pp. 43–53، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219362/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا