Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

8,842
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

866
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تصاویر دو بعدی و سه بعدی در یادگیری درس علوم اعصاب

صفحات

 صفحه شروع 92 | صفحه پایان 98

چکیده

 مقدمه: استفاده از تصاویر از ضروریات آموزش در پزشکی است و بررسی تاثیر نوع تصویر بر یادگیری فراگیران می تواند به آموزش موثر کمک نماید. هدف از مطالعه حاضر مقایسه تصاویر دو بعدی و سه بعدی در یادگیری درس علوم اعصاب است.روش بررسی: در این مطالعه مورد شاهدی تعدادی تصاویر دوبعدی و سه بعدی سیستم عصبی به 61 نفر دانشجو در دو نوبت ارائه شد و یادگیری آزمودنی ها با استفاده از آزمون چهار گزینه ای مورد بررسی قرار گرفت. جهت تحلیل داده ها از آزمون تی وابسته و تحلیل پراکنش استفاده شد. نتایج: یافته ها نشان داد که تصاویر سه بعدی موجب یادگیری بهتر می شوند (آمار پی کمتر از 0.01). کارایی دختران بهتر از پسران (آمار پی کمتر از 0.05) و ارتباطی بین جنس و نوع تصویر وجود نداشت (آمار پی بیشتر از 0.05).نتیجه گیری: تصاویر سه بعدی به دلیل جزئیات بیشتر در حافظه فعال ماندگارترند. تفسیر علائم و نشانه ها در تصاویر دو بعدی می-تواند موجب اضافه بار بر حافظه کاری و کاهش کارایی فراگیر گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نجاتی، وحید. (1394). مقایسه تصاویر دو بعدی و سه بعدی در یادگیری درس علوم اعصاب. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 8(19)، 92-98. SID. https://sid.ir/paper/219374/fa

    Vancouver: کپی

    نجاتی وحید. مقایسه تصاویر دو بعدی و سه بعدی در یادگیری درس علوم اعصاب. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1394؛8(19):92-98. Available from: https://sid.ir/paper/219374/fa

    IEEE: کپی

    وحید نجاتی، “مقایسه تصاویر دو بعدی و سه بعدی در یادگیری درس علوم اعصاب،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 8، no. 19، pp. 92–98، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219374/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا