Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

602
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی کارآمدی طرح درس «بافت فرسوده و تاریخی» جهت ورود فارغ التحصیلان رشته ی شهرسازی به عرصه ی عمل بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده و تاریخی

صفحات

 صفحه شروع 175 | صفحه پایان 191

چکیده

 مسائل و مباحث مختلف و مهم ناشی از رویکردهای متفاوت به دوگانه ی نظر و عمل, و به تعبیری دیگر دانشگاه و حرفه بخش قابل توجهی از ادبیات شهرسازی دو دهه ی اخیر را به خود اختصاص داده است. میزان ارتباط میان آموزش های دانشگاهی و توانایی های لازم در عرصه های حرفه ای یکی از مقولات مطرح در این میان است. اینکه به چه میزان عناوین مباحث مطرح در یک طرح درس می تواند دانش و مهارت موردنیاز حرفه مندان را در عرصه ی تجربه ی عملی پوشش دهد, پرسشی است که در پژوهش حاضر و برای درس نظری «بافت فرسوده و تاریخی» در مقطع کارشناسی مدنظر قرار گرفته است. مطالعه ی حاضر نشان می دهد ارتباط منسجم و مؤثری میان آموخته های دانشجویان در این درس و عرصه ی بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده در کشور وجود ندارد. طرح درس «بافت فرسوده و تاریخی» با لحاظ دانش و مهارت موردنیاز در عرصه ی عمل, می تواند نویدبخش پرورش متخصصانی توانمند جهت مداخله ی در بافت های ناکارآمد شهری کشور باشد. شایان ذکر است در مرحله ی اول پژوهش, برای بررسی ادبیات نظری موضوع از روش مطالعه ی اسنادی و تحلیل محتوا بهره گرفته شد. در مرحله ی دوم نیز, برای شناخت وضعیت حال حاضرِ آموزش درس «بافت فرسوده و تاریخی» در دانشگاه های کشور و ارزیابی تأثیرگذاری آن بر نحوه ی عملکرد شهرسازان در دفاتر خدمات نوسازی, روش پرسشنامه مدنظر قرار گرفت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جابری مقدم، مرتضی هادی، و میرزاده، سیدحسین. (1395). بررسی کارآمدی طرح درس «بافت فرسوده و تاریخی» جهت ورود فارغ التحصیلان رشته ی شهرسازی به عرصه ی عمل بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده و تاریخی. مطالعات معماری ایران، 5(9 )، 175-191. SID. https://sid.ir/paper/219393/fa

    Vancouver: کپی

    جابری مقدم مرتضی هادی، میرزاده سیدحسین. بررسی کارآمدی طرح درس «بافت فرسوده و تاریخی» جهت ورود فارغ التحصیلان رشته ی شهرسازی به عرصه ی عمل بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده و تاریخی. مطالعات معماری ایران[Internet]. 1395؛5(9 ):175-191. Available from: https://sid.ir/paper/219393/fa

    IEEE: کپی

    مرتضی هادی جابری مقدم، و سیدحسین میرزاده، “بررسی کارآمدی طرح درس «بافت فرسوده و تاریخی» جهت ورود فارغ التحصیلان رشته ی شهرسازی به عرصه ی عمل بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده و تاریخی،” مطالعات معماری ایران، vol. 5، no. 9 ، pp. 175–191، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219393/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

  • ثبت نشده است.





  • فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا