مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,966
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,238
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آموزش سنتی معماری در ایران و ارزیابی آن از دیدگاه یادگیری مبتنی بر مغز

صفحات

 صفحه شروع 39 | صفحه پایان 58

چکیده

 وجود آثار ارزشمند معماری گذشته ایران, نشان از ساخته شدن آن ها به دست هنرمندانی است که از توانمندی های بالای هنری, فنی و فرهنگی برخوردار بوده اند, چنین توانمندی هایی به خودی خود نشان دهنده وجود دانش معماری مناسب در میان آن هاست. بدیهی است که برخورداری از این توانمندها علی رغم عدم وجود نظام آموزشی دانشگاهی در میان معماران سنتی, صرفا از طریق تجربه های شخصی و بدون بهره گیری از آموزش های حرفه ای مناسب نمی تواند صورت پذیرفته باشد. نظام آموزشی فعلی در ایران صرفا با الگوبرداری از برخی سیستم های آموزشی غربی و برخی تغییرات در آن بنیان نهاده شده و با چشم پوشی از تجربیات مثبت گذشته, خود را از استفاده از آنها محروم کرده است, بنابراین شناخت تجربه هایی که پیشینیان برای پرورش معماران از آن بهره می بردند و تلفیق جنبه های مثبت آن با نظام های فعلی آموزشی, می تواند در ارتقای این نظام ها مفید واقع گردد. نگارنده این مقاله به دنبال پاسخ گویی به این پرسش است که عناصر اصلی در شکل دهی به آموزش معماران در معماری گذشته چه بوده است؟ پژوهش مورد نظر, نوعی پژوهش کیفی است که با استفاده از روش تئوری مفهوم سازی بنیادی به مطالعه نظام سنتی آموزش معماری در ایران و بررسی مباحث و روش های آموزشی در آن پرداخته, و نظام آموزش سنتی معماری را بر اساس نظریه های آموزشی مبتنی بر نظریه های یادگیری مبتنی بر مغز با هدف شناخت ویژگی های مثبت در نظام آموزش سنتی معماری ارزیابی کرده است. یافته های پژوهش نشان می دهد, برخلاف آنچه غالبا تصور می شود, نظام سنتی آموزش معماری در ایران صرفا شامل آموزش های عملی نبوده و آموزش مباحث نظری و مبانی فکری, بخش دیگری از آموخته های معماران را تشکیل می داده اند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

قدوسی فر، سیدهادی، اعتصام، ایرج، حبیب، فرح، و پناهی برجای، هاجر. (1391). آموزش سنتی معماری در ایران و ارزیابی آن از دیدگاه یادگیری مبتنی بر مغز. مطالعات معماری ایران، 1(1)، 39-58. SID. https://sid.ir/paper/219473/fa

Vancouver: کپی

قدوسی فر سیدهادی، اعتصام ایرج، حبیب فرح، پناهی برجای هاجر. آموزش سنتی معماری در ایران و ارزیابی آن از دیدگاه یادگیری مبتنی بر مغز. مطالعات معماری ایران[Internet]. 1391؛1(1):39-58. Available from: https://sid.ir/paper/219473/fa

IEEE: کپی

سیدهادی قدوسی فر، ایرج اعتصام، فرح حبیب، و هاجر پناهی برجای، “آموزش سنتی معماری در ایران و ارزیابی آن از دیدگاه یادگیری مبتنی بر مغز،” مطالعات معماری ایران، vol. 1، no. 1، pp. 39–58، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219473/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

  • ثبت نشده است.





  • بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button