مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,424
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,255
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

واکاوی نیازهای آغاز خدمت نومعلمان آموزش ابتدایی: چالش های ناهمساز

صفحات

 صفحه شروع 289 | صفحه پایان 308

چکیده

 در این مقاله, «چالش های آغازخدمت نومعلمان» در محیط مدرسه, مورد بررسی قرار گرفته است. این پژوهش در چارچوب رویکرد کیفی و با استفاده از روش تحقیق نظریه مبنایی صورت گرفته و ابزار جمع آوری اطلاعات, مصاحبه نیمه ساختاریافته بوده است. اطلاع رسان کلیدی, 22 نومعلم دانش آموخته دانشگاه فرهنگیان با یک و دو سال سابقه خدمت بودند. از منظر نومعلمان, چالش های آغاز خدمت نو معلمان دوره اول ابتدایی در سه طبقه «چالش های فردی», « چالش های حرفه ای» و « چالش های سازمانی» طبقه بندی می شوند. چالش های فردی نومعلمان شامل تنش و اضطراب در اوایل خدمت, عدم حمایت و احساس انزوا, چگونگی سازگاری با همکاران؛ چالش های حرفه ای شامل مدیریت کلاس درس, تسلط بر محتوا و تدریس موثر, ارزیابی دانش آموزان, رفع نیازهای دانش آموزان, جلب اعتماد و سازگاری با والدین؛ و چالش های سازمانی شامل آشنایی با مدرسه, آشنایی با رویه های مدرسه, منابع و جمعیت دانش آموزان است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ایران نژاد، منصوره، علی عسگری، مجید، موسی پور، نعمت اله، و نیکنام، زهرا. (1398). واکاوی نیازهای آغاز خدمت نومعلمان آموزش ابتدایی: چالش های ناهمساز. مطالعات برنامه درسی آموزش عالی، 10(20 )، 289-308. SID. https://sid.ir/paper/219528/fa

    Vancouver: کپی

    ایران نژاد منصوره، علی عسگری مجید، موسی پور نعمت اله، نیکنام زهرا. واکاوی نیازهای آغاز خدمت نومعلمان آموزش ابتدایی: چالش های ناهمساز. مطالعات برنامه درسی آموزش عالی[Internet]. 1398؛10(20 ):289-308. Available from: https://sid.ir/paper/219528/fa

    IEEE: کپی

    منصوره ایران نژاد، مجید علی عسگری، نعمت اله موسی پور، و زهرا نیکنام، “واکاوی نیازهای آغاز خدمت نومعلمان آموزش ابتدایی: چالش های ناهمساز،” مطالعات برنامه درسی آموزش عالی، vol. 10، no. 20 ، pp. 289–308، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219528/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button