مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,488
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,105
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رتبه بندی مولفه های برنامه درسی پنهان از دیدگاه دانشجویان دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی

صفحات

 صفحه شروع 131 | صفحه پایان 156

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر رتبه بندی مولفه های برنامه درسی پنهان (روش تدریس, روش ارزشیابی, تعاملات استاد و دانشجو, فضای کالبدی و فیزیکی, جو اجتماعی دانشگاه, روحیه علمی دانشجویان, محتوای دروس, قوانین و مقررات) ازنظر اهمیت شان در شکل گیری هویت علمی از دیدگاه دانشجویان دانشکده علوم تربیتی دانشگاه شهید بهشتی در سال تحصیلی 1395-1394 بود. روش پژوهش از نوع توصیفی- پیمایشی و جامعه آماری کلیه دانشجویان زن و مرد رشته علوم تربیتی دانشکده علوم تربیتی (95= N) که با استفاده از جدول مورگان تعداد 76 نفر به عنوان نمونه به روش تصادفی ساده انتخاب گردید. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته شامل 32 گویه با مقیاس پنج گانه لیکرت بود که روایی صوری و محتوایی آن توسط کارشناسان و اساتید تایید و پایایی آن از طریق روش ضریب آلفای کرونباخ (0.84) محاسبه گردید. جهت تجزیه و تحلیل داده ها در سطح آمار توصیفی از (فراوانی, میانگین, درصد) و در سطح آمار استنباطی از (ضریب همبستگی اسپیرمن, رگرسیون خطی ساده, آزمون من- ویتنی, آزمون فریدمن) استفاده شد. طبق نتایج به دست آمده از دیدگاه دانشجویان میان تمامی مولفه های برنامه درسی پنهان و شکل گیری هویت علمی شان رابطه و همبستگی مثبت معنا داری وجود دارد. علاوه بر این ازنظر دانشجویان تمامی مولفه ها قدرت پیش بینی هویت علمی را داشته و مولفه «جو اجتماعی دانشگاه» نسبت به بقیه مولفه ها از لحاظ تاثیرگذاری بر هویت علمی با اهمیت تر و مولفه «روحیه علمی» کم اهمیت تر رتبه بندی گردید. در رابطه با اختلاف میانگین مولفه ها در بین دانشجویان زن و مرد هیچ گونه تفاوت معنی داری مشاهده نگردید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جوادی پور، محمد، و رحیمی، بهروز. (1395). رتبه بندی مولفه های برنامه درسی پنهان از دیدگاه دانشجویان دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی. مطالعات برنامه درسی آموزش عالی، 7(14 )، 131-156. SID. https://sid.ir/paper/219547/fa

    Vancouver: کپی

    جوادی پور محمد، رحیمی بهروز. رتبه بندی مولفه های برنامه درسی پنهان از دیدگاه دانشجویان دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی. مطالعات برنامه درسی آموزش عالی[Internet]. 1395؛7(14 ):131-156. Available from: https://sid.ir/paper/219547/fa

    IEEE: کپی

    محمد جوادی پور، و بهروز رحیمی، “رتبه بندی مولفه های برنامه درسی پنهان از دیدگاه دانشجویان دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی،” مطالعات برنامه درسی آموزش عالی، vol. 7، no. 14 ، pp. 131–156، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219547/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button