مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,115
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,285
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین دیدگاه صاحب نظران درباره ی عناصر برنامه درسی آموزش هنر برای ارائه الگوی برنامه درسی تربیت معلم هنر (آموزش عالی)

صفحات

 صفحه شروع 89 | صفحه پایان 121

چکیده

 این پژوهش با هدف تبیین دیدگاه های صاحب­ نظران درباره ی عناصر برنامه درسی تربیت معلم هنر (آموزش عالی) به منظور طراحی الگوی یک برنامه­ درسی صلاحیت محور تربیت معلم هنر در آموزش عالی است. در پاسخ به این هدف, با استفاده از رویکرد کیفی اکتشافی و روش نظریه زمینه ای, با 15 نفر از صاحب­ نظران حوزه ی برنامه­ درسی و آموزش هنر که بر اساس نمونه گیری گلوله برفی, تا حد اشباع محتوایی مصاحبه نیمه ساختاریافته به عمل آمد. داده های اولیه با نرم­ افزار تحلیل کیفی مکس کیو دی آ نسخه 11 طی سه مرحله کدگذاری باز, محوری و گزینشی تجزیه و تحلیل شدند. یافته های پژوهش و همچنین دلالت های متناظر با عناصر دهگانه الگوی برنامه­ درسی اکر مستخرج از تحلیل مصاحبه­ ها به­ عنوان مبانی الگوی مفهومی برنامه­ درسی یادشده تبیین شد. الگوی برنامه درسی پیشنهادی این پژوهش در تربیت معلم بر اصل تلفیق و ترکیب, کثرت گرایی شناختی و عرصه ی مکاشفه هنری تکیه دارد. منطق این الگو شامل (مکاشفه هنری, یادگیری در عمل, اعتبار تخصصی, ارتباط گرایی, مشارکت و نقش فعال معلم) است و عناصر نه گانه برنامه درسی آن متناسب با آنچه حاصل از نتایج مصاحبه های صورت گرفته بوده است طراحی شده است. الگوی به­ دست آمده می­ تواند مبنایی برای طراحی برنامه درسی تربیت معلم هنر در مراکز آموزش عالی و مراکز تربیت معلم باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مهدیزاده تهرانی، آیدین، عصاره، علیرضا، مهرمحمدی، محمود، و امام جمعه، محمدرضا. (1398). تبیین دیدگاه صاحب نظران درباره ی عناصر برنامه درسی آموزش هنر برای ارائه الگوی برنامه درسی تربیت معلم هنر (آموزش عالی). مطالعات برنامه درسی آموزش عالی، 10(19 )، 89-121. SID. https://sid.ir/paper/219556/fa

    Vancouver: کپی

    مهدیزاده تهرانی آیدین، عصاره علیرضا، مهرمحمدی محمود، امام جمعه محمدرضا. تبیین دیدگاه صاحب نظران درباره ی عناصر برنامه درسی آموزش هنر برای ارائه الگوی برنامه درسی تربیت معلم هنر (آموزش عالی). مطالعات برنامه درسی آموزش عالی[Internet]. 1398؛10(19 ):89-121. Available from: https://sid.ir/paper/219556/fa

    IEEE: کپی

    آیدین مهدیزاده تهرانی، علیرضا عصاره، محمود مهرمحمدی، و محمدرضا امام جمعه، “تبیین دیدگاه صاحب نظران درباره ی عناصر برنامه درسی آموزش هنر برای ارائه الگوی برنامه درسی تربیت معلم هنر (آموزش عالی)،” مطالعات برنامه درسی آموزش عالی، vol. 10، no. 19 ، pp. 89–121، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219556/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button