مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

314
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

545
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

میزان آماده سازی اعضای هیات علمی در خصوص اجرای اعتبارسنجی و تغییر در برنامه های درسی دانشگاهی

صفحات

 صفحه شروع 159 | صفحه پایان 173

چکیده

 یکی از راهکارهای نظام آموزش عالی کشور, جهت تضمین و ارتقای کیفیت آموزش دانشگاهی, اعتبارسنجی, بازنگری, اصلاح و تغییر برنامه های درسی دانشگاهی است. این در حالی است که, اعضای هیات علمی در اجرای برنامه های درسی دانشگاهی جدید مهم ترین نقش را داشته و عامل موفقیت و یا شکست اعتبارسنجی برنامه های درسی دانشگاهی خواهند بود. لذا هدف دراین پژوهش تعیین میزان آماده سازی اعضای هیات علمی در خصوص اجرای اعتبارسنجی و تغییر در برنامه های درسی دانشگاهی از منظر ایشان می باشد. روش پژوهش در این مقاله, کمی و به لحاظ شیوة گردآوری داده ها, از روش توصیفی-پیمایشی است. جامعة آماری پژوهش حاضر را کلیة اعضای هیات علمی دانشکده مهندسی برق دانشگاه تهران به خود اختصاص داده اند و روش سرشماری 60 نفر از اعضای هیات علمی این دانشکده, به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار این پژوهش, پرسشنامه محقق ساخته 20 گویه ای است که ضریب آلفای کرانباخ آن 88/0 و ضریب روایی آن توسط 5 نفر از متخصصان حیطة اعتبارسنجی برنامه های درسی دانشگاهی تایید شده است. روش تجزیه و تحلیل اطلاعات و آمار گردآوری شده از پرسشنامه های تکمیل شده در این مقاله روش های آماری توصیفی و استفاده از آزمون آماری استنباطی خی – دو بود. در نهایت چنین نتیجه گیری شد؛ اکثریت اعضای هیات علمی دانشکده مهندسی برق دانشگاه تهران معتقدند, این دانشکده نسبت به افزایش میزان آگاهی ایشان از اهداف اعتبارسنجی و تغییر برنامه درسی دانشگاهی, تغییر نگرش آنها در خصوص پذیرش اعتبارسنجی و برنامه درسی جدید, متناسب با تغییر برنامه درسی, افزایش میزان مهارت آنها در زمینه تغییر در روش تدریس خود و افزایش میزان مهارت آنها, در زمینه تغییر در روش های ارزشیابی کم و خیلی کم اقدام نموده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    امراله، امید، خدایی، ابراهیم، حکیم زاده، رضوان، و نیلی احمدآبادی، مجید. (1397). میزان آماده سازی اعضای هیات علمی در خصوص اجرای اعتبارسنجی و تغییر در برنامه های درسی دانشگاهی. مطالعات برنامه درسی آموزش عالی، 9(18 )، 159-173. SID. https://sid.ir/paper/219570/fa

    Vancouver: کپی

    امراله امید، خدایی ابراهیم، حکیم زاده رضوان، نیلی احمدآبادی مجید. میزان آماده سازی اعضای هیات علمی در خصوص اجرای اعتبارسنجی و تغییر در برنامه های درسی دانشگاهی. مطالعات برنامه درسی آموزش عالی[Internet]. 1397؛9(18 ):159-173. Available from: https://sid.ir/paper/219570/fa

    IEEE: کپی

    امید امراله، ابراهیم خدایی، رضوان حکیم زاده، و مجید نیلی احمدآبادی، “میزان آماده سازی اعضای هیات علمی در خصوص اجرای اعتبارسنجی و تغییر در برنامه های درسی دانشگاهی،” مطالعات برنامه درسی آموزش عالی، vol. 9، no. 18 ، pp. 159–173، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219570/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا