مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,088
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,700
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقد و بررسی رویکرد تلفیقی در فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی (بر مبنای فلسفه اسلامی)

صفحات

 صفحه شروع 5 | صفحه پایان 24

چکیده

 مدافعان رویکرد تلفیقی در فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی, که افرادی همچون کیلانی و به ویژه خسرو باقری هستند, نخست به نفی و رد رویکرد ایجابی نسبت به کاربست فلسفه اسلامی در تدوین فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی دست زده اند و در ادامه, با بیان اینکه گریزی از فلسفه به طور کلی نیست, رویکرد سلبی را هم رد نموده, در جست وجوی راه سو می برآمده اند که به بیان ایشان, همان «استفاده از فلسفه همچون روش و ساختار است». مقاله حاضر نخست به این دیدگاه و در ادامه, به نقد و ارزیابی آن پرداخته است. نخست چالش اسلامی بودن فلسفه اسلامی مطرح شده است تا ملاحظه شود که اشکالات این گروه به اسلامی بودن فلسفه اسلامی ـ که مبنای نفی فلسفه اسلامی از سوی این گروه است ـ آیا اساسا وارد است؟ و در ادامه, رویکرد تلفیقی نقد و بررسی شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اردبیلی، فاطمه، و بهشتی، سعید. (1393). نقد و بررسی رویکرد تلفیقی در فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی (بر مبنای فلسفه اسلامی). اسلام و پژوهش های تربیتی، 6(1 (پی در پی 11))، 5-24. SID. https://sid.ir/paper/220041/fa

    Vancouver: کپی

    اردبیلی فاطمه، بهشتی سعید. نقد و بررسی رویکرد تلفیقی در فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی (بر مبنای فلسفه اسلامی). اسلام و پژوهش های تربیتی[Internet]. 1393؛6(1 (پی در پی 11)):5-24. Available from: https://sid.ir/paper/220041/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه اردبیلی، و سعید بهشتی، “نقد و بررسی رویکرد تلفیقی در فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی (بر مبنای فلسفه اسلامی)،” اسلام و پژوهش های تربیتی، vol. 6، no. 1 (پی در پی 11)، pp. 5–24، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/220041/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button