مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,503
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

595
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عوامل موثر بر رضایت مندی افراد از عملکرد آموزشگاه های رانندگی در کلانشهر شیراز

صفحات

 صفحه شروع 89 | صفحه پایان 104

چکیده

 مباحث رضایتمندی یکی از مهم ترین حوزه های مطالعات شهری در کشورهای مختلف به شمار می رود. این مهم به دلیل اهمیت روزافزون مطالعات رضایتمندی در پایش سیاست های عمومی و نقش آن به عنوان ابزاری کارآمد در مدیریت و برنامه ریزی شهری است. در این مقاله تلاش شده تا عوامل موثر بر رضایتمندی هنرجویان متقاضی گواهینامه از آموزشگاه های رانندگی کلانشهر شیراز بررسی شود. روش تحقیق پژوهش, توصیفی- تحلیلی است که بخش عمده ای از داده های آن بر اساس مطالعات میدانی و با روش نمونه گیری جمع آوری شده است. جامعه آماری تحقیق را کلیه هنرجویان متقاضی اخذ گواهینامه از آموزشگاه های رانندگی کلانشهر شیراز تشکیل می دهند که از این میان و به وسیله فرمول نمونه گیری, حجم نمونه برابر با 265 نفر به دست آمد. یافته ها نشان می دهند زمان زیادی از هنرجو در بحث آموزش گرفته می شود که به نظر آنها آن چنان که باید و شاید, از این زمان بهره برداری نمی گردد و زمان در نظر گرفته شده (6 ساعت) با توجه به حجم کتاب آیین نامه راهنمایی و رانندگی پاسخگوی نیاز آنان ناست. امکانات آموزشگاه ها نیز با توجه به اینکه بخش خصوصی و بیشتر جنبه درآمدی مدنظر است, بیشتر سعی در جنبه انتفاعی قضیه دارد تا بحث آموزش و اهداف راهنمایی و رانندگی. این موارد نشان دهنده عدم رضایتمندی افراد از عملکرد آموزشگاههای رانندگی کلانشهر شیراز است. بنابراین, بین متغیرهای فردی از قبیل سن, جنس, تحصیلات و وضعیت تاهل افراد و میزان رضایتمندی از عملکرد آموزشگاه های رانندگی ارتباط معناداری وجود ندارد (در مورد تمام متغیرهای فردی مذکور,Sig. (2-tailed) بیشتر از 0.05 می باشد). تنها در مورد متغیر فردی شغل که Sig. (2-tailed) آن 0.015 می باشد (کمتر از0.05 ), این رضایتمندی حاصل شده و ارتباط معناداری وجود دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    عنابستانی، علی اکبر، عباسی، مصطفی، و روستا، مجتبی. (1391). بررسی عوامل موثر بر رضایت مندی افراد از عملکرد آموزشگاه های رانندگی در کلانشهر شیراز. پژوهش و برنامه ریزی شهری، 3(10)، 89-104. SID. https://sid.ir/paper/220172/fa

    Vancouver: کپی

    عنابستانی علی اکبر، عباسی مصطفی، روستا مجتبی. بررسی عوامل موثر بر رضایت مندی افراد از عملکرد آموزشگاه های رانندگی در کلانشهر شیراز. پژوهش و برنامه ریزی شهری[Internet]. 1391؛3(10):89-104. Available from: https://sid.ir/paper/220172/fa

    IEEE: کپی

    علی اکبر عنابستانی، مصطفی عباسی، و مجتبی روستا، “بررسی عوامل موثر بر رضایت مندی افراد از عملکرد آموزشگاه های رانندگی در کلانشهر شیراز،” پژوهش و برنامه ریزی شهری، vol. 3، no. 10، pp. 89–104، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/220172/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button