Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,754
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,816
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی مکان یابی کاربری های آموزشی (مدارس ابتدایی) شهر شادگان

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 20

چکیده

 با افزایش جمعیت در شهرهای ایران, حجم تقاضا برای خدمات و کالاهای عمومی نیز افزایش می یابد. ولی به علت ساختار اقتصادی - سیاسی خاص کشورمان همواره سرعت پاسخگویی به نیازها از سرعت رشد نیازها کمتر بوده است. در میان کاربری های پرتقاضا, کاربری های آموزشی در پاسخگویی به نیازهای جمعیت دانش آموزی با مشکلات زیادی مواجه اند. در این راستا پژوهش حاضر به ارزیابی کاربری های آموزشی (مدارس ابتدایی) با توجه به معیارهای کمی و کیفی پرداخته و سپس با استفاده از نرم افزار Arc Gis 9.3 به مکان یابی مجدد فضاهای آموزشی با توجه به معیارهایی که در سه طبقه سازگاری, مطلوبیت و ظرفیت طبقه بندی شده اند, می پردازد. روش این تحقیق توصیفی - تحلیلی می باشد و حجم نمونه مورد مطالعه در این پژوهش شامل تمام مدارس ابتدایی شهر شادگان است. نتایج به دست آمده از بررسی همجواری ها با ترکیب لایه های مختلف نشان می دهد که در رابطه با کاربری های سازگار و نیمه سازگار به ترتیب 7 مدرسه (معادل 54 درصد), و 10 مدرسه (معادل 77 درصد) از مدارس در وضعیت نامناسبی به سر می برند. در بحث همجواری با کاربری های ناسازگار نیز, همه مدارس در رابطه با کاربری های دیگر بویژه در بحث کاربری های تجاری دارای وضعیتی کاملا نامناسب هستند. در بحث ماتریس مطلوبیت, مدارس ابتدایی حریم رودخانه و شعاع دسترسی را رعایت کرده و دارای وضعیتی مناسب هستند. در رابطه با ماتریس ظرفیت نیز بیش از نیمی از مدارس دارای وضعیتی نامناسب هستند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    پورمحمدی، محمدرضا، و عساکره، ماجده. (1391). ارزیابی مکان یابی کاربری های آموزشی (مدارس ابتدایی) شهر شادگان. پژوهش و برنامه ریزی شهری، 3(9)، 1-20. SID. https://sid.ir/paper/220195/fa

    Vancouver: کپی

    پورمحمدی محمدرضا، عساکره ماجده. ارزیابی مکان یابی کاربری های آموزشی (مدارس ابتدایی) شهر شادگان. پژوهش و برنامه ریزی شهری[Internet]. 1391؛3(9):1-20. Available from: https://sid.ir/paper/220195/fa

    IEEE: کپی

    محمدرضا پورمحمدی، و ماجده عساکره، “ارزیابی مکان یابی کاربری های آموزشی (مدارس ابتدایی) شهر شادگان،” پژوهش و برنامه ریزی شهری، vol. 3، no. 9، pp. 1–20، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/220195/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا