مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,682
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبلیغات بازرگانی و قربانیان آن

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 یکی از موضوعات چالش برانگیز و بسیار ضروری در عصر حاضر که در حوزه اخلاق کاربردی مطرح می شود بحث از اصول و مسائل اخلاقی در رسانه های جمعی است. رسانه ها به عنوان قطبی تاثیرگذار در جامعه ابزاری قدرتمند برای تبلیغات به شمار می روند, به گونه ای که فرهنگ جامعه, رفتارهای مخاطبان و نیز تصمیم گیری های آنان را تحت تاثیر قرار می دهند. تبلیغات بازرگانی که سابقه ای دیرینه در جامعه بشری دارد, با ظهور انقلاب صنعتی و افزایش تولیدات مازاد بر مصرف, رونق گرفته است. بنابراین, در کشاکش رقابت شرکت های تولیدی, پیدایش شرکت های تبلیغاتی و بکارگیری علوم و ابزارهایی همچون آمار, روانشناسی, جامعه شناسی, هنر, گرافیک, و... غافل از تاثیرات سوء اخلاقی و فرهنگی که تبلیغات بازرگانی ممکن است به همراه داشته باشد, از روش های نادرست و غیراخلاقی برای افزایش فروش کالاها بهره گرفته می شود, که این اقدام برای کسانی که سواد رسان های ندارند, گران تمام شده و در برخی موارد زندگی آن ها را به خطر می اندازد. مقاله حاضر با روش توصیفی – تحلیلی پس از بیان کلیاتی در مورد تبلیغات بازرگانی, در صدد پاسخ گویی به پرسش های زیر برآمده است. 1) تبلیغات بازرگانی در راستای اهداف خود چه کسانی را قربانی می کنند؟ 2) در راستای کاهش آسیب های احتمالی وارده به مخاطبان در امر تبلیغ چه راهکارهایی وجود دارد؟ 3) از نظر تعالیم اسلامی تبلیغات درست کدام است؟

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    والی اصل، علیرضا. (1393). تبلیغات بازرگانی و قربانیان آن. مطالعات اخلاق کاربردی (اخلاق)، 4(4 (پیاپی 38))، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/220532/fa

    Vancouver: کپی

    والی اصل علیرضا. تبلیغات بازرگانی و قربانیان آن. مطالعات اخلاق کاربردی (اخلاق)[Internet]. 1393؛4(4 (پیاپی 38)):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/220532/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا والی اصل، “تبلیغات بازرگانی و قربانیان آن،” مطالعات اخلاق کاربردی (اخلاق)، vol. 4، no. 4 (پیاپی 38)، pp. 0–0، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/220532/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button