مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

920
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

639
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مسائل اخلاقی مبلّغان با تأکید بر مبلّغان مستقر

صفحات

 صفحه شروع 11 | صفحه پایان 29

چکیده

تبلیغ دینی, به معنای دعوت عالمانه, خالصانه و روشمند مردم به سوی خداوند و پیام های او و قراردادن مردم در مدار تقرّب به حق تعالی, بهترین عمل از نگاه قرآن است. مبلّغان دینی باید در ویژگی های اعتقادی, اخلاقی و رفتاری, پیامبرگونه باشند تا در دریافت و ابلاغ پیام خدا همچون پیامبران موفق باشند. اگر مبلّغان دینی در ویژگی های اعتقادی و اخلاقی دچار آسیب و کاستی باشند, نمی توانند در کار خود توفیقی حاصل کنند و آسیب ها و کاستی های مخاطبان خود را برطرف نمایند. مقصود از مسائل اخلاقی مبلغان کاستی ها و رذایل اخلاقی است که یک مبلغ دینی با آنها مواجه است و با وجود آن نمی تواند به وظیفه ی حرفه ای خود عمل کند. مسائل اخلاقی مبلّغان دینی بر اثر عوامل گوناگونی پدید می آیند؛ پاره ای از مسائل اخلاقی مبلّغان مستقر, مانند رعایت نکردن امانت در تبلیغ دین, سیاست زدگی و علم زدگی, ناشی از ضعف دانش دینی است, پاره ای دیگر, مانند ناتوانی در تأثیرگذاری و تحول آفرینی, برخاسته از ناآراستگی عملی به فضائل دینی و محتوای دین است, دسته ای از مسائل, مانند نداشتن خلوص نیّت و عوام زدگی, شهامت نداشتن در ارائه ی پیام الهی و ترس ازدست دادن موقعیت, در مشکلات مالی ریشه دارد و دسته ای دیگر, مانند جدّیت نداشتن در ابلاغ پیام دین, رفتارهای تصنّعی, نداشتن مهارت های لازم تبلیغی و فقدان مهارت مخاطب شناسی, ناشی از فقدان علاقه ی ذاتی به تبلیغ دینی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فیروزمهر، محمدمهدی، و شیرزادکمانگر، حسن. (1397). مسائل اخلاقی مبلّغان با تأکید بر مبلّغان مستقر. مطالعات اخلاق کاربردی (اخلاق)، 8(29 (پیاپی 51) )، 11-29. SID. https://sid.ir/paper/220548/fa

    Vancouver: کپی

    فیروزمهر محمدمهدی، شیرزادکمانگر حسن. مسائل اخلاقی مبلّغان با تأکید بر مبلّغان مستقر. مطالعات اخلاق کاربردی (اخلاق)[Internet]. 1397؛8(29 (پیاپی 51) ):11-29. Available from: https://sid.ir/paper/220548/fa

    IEEE: کپی

    محمدمهدی فیروزمهر، و حسن شیرزادکمانگر، “مسائل اخلاقی مبلّغان با تأکید بر مبلّغان مستقر،” مطالعات اخلاق کاربردی (اخلاق)، vol. 8، no. 29 (پیاپی 51) ، pp. 11–29، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/220548/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button