مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

783
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

662
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اصول و موانع اخلاقی تبلیغ دانش آموزی

صفحات

 صفحه شروع 75 | صفحه پایان 98

چکیده

 پرورش استعدادهای آدمی تا اندازه ی زیادی درگرو دستیابی به فضایل عالی اخلاقی است. این امر درباره ی قشر دانش آموز اهمیتی دوچندان دارد. بی تردید, دانش آموزانی که به تعهدات اخلاقی پایبند باشند, در آینده ضامن امنیت جامعه خواهند بود. طلاب حوزه های علمیه براساس رسالت خود, در کنار تحصیل متون دینی و تهذیب اخلاق, وظیفه دارند از راه تبلیغ این قشر باارزش را با معارف دینی و روش های تربیت نفس آشنا کنند. در این نوشتار برآنیم, با روش توصیفی تحلیلی, اصول اخلاقی تبلیغ کارآمد را برای جلب دانش آموزان بازگو و عوامل آسیب زای آن را بیان کنیم. نتایج پژوهش بیانگر آن است که مبلّغ در امور دانش آموزی باید اصول مهمی همچون خوش خُلقی و خیرخواهی, تناسب, توان برقراری ارتباط, خوب گوش دادن و ارتقای سطح علم و تجربه را رعایت کند و از موانع و عوامل آسیب زای مربوط به خود, محیط و سازمان های وابسته آگاهی یابد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زکی زاده رنانی، علیرضا. (1397). اصول و موانع اخلاقی تبلیغ دانش آموزی. مطالعات اخلاق کاربردی (اخلاق)، 8(29 (پیاپی 51) )، 75-98. SID. https://sid.ir/paper/220550/fa

    Vancouver: کپی

    زکی زاده رنانی علیرضا. اصول و موانع اخلاقی تبلیغ دانش آموزی. مطالعات اخلاق کاربردی (اخلاق)[Internet]. 1397؛8(29 (پیاپی 51) ):75-98. Available from: https://sid.ir/paper/220550/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا زکی زاده رنانی، “اصول و موانع اخلاقی تبلیغ دانش آموزی،” مطالعات اخلاق کاربردی (اخلاق)، vol. 8، no. 29 (پیاپی 51) ، pp. 75–98، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/220550/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button