مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,727
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,086
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه بین هویت کسب شده، شیوه فرزند پروری ادراک شده و میزان امید به زندگی با استرس ادراک شده در دانش آموزان دختر دوره متوسطه دبیرستان های سماء استان گیلان

صفحات

 صفحه شروع 99 | صفحه پایان 108

چکیده

 این پژوهش به منظور بررسی رابطه بین هویت کسب شده, شیوه فرزند پروری ادراک شده و میزان امید به زندگی با استرس ادراک شده در دانش آموزان دختر دوره متوسطه دبیرستان های سماء استان گیلان انجام شده است. روش پژوهش همبستگی و جامعه آماری کلیه دانش آموزان دوره متوسطه دبیرستان های سماء استان گیلان (2348) بود. گروه نمونه پژوهش حاضر 120 دانش آموز دختر بودند که به روش نمونه گیری خوشه ای مرحله ای از شهرهای رشت, بندر انزلی و لاهیجان انتخاب شدند. در این پژوهش از پرسشنامه شیوه های فرزندپروری رابینسون (1995), امید به زندگی اشنایدر (2002), پرسشنامه هویت بنیون و آدامز (1979) و پرسشنامه استرس ادراک شده کوهن (1983) به عنوان ابزار جمع آوری اطلاعات استفاده شده است. برای تحلیل داده ها از آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه (گام به گام) استفاده شده است. یافته های پژوهش نشان داد که بین هویت زودرس و دیررس و استرس ادراک شده رابطه مثبت و معنی دار وجود دارد (p<0.01), بین هویت آشفته و استرس ادراک شده رابطه مثبت و معنی دار وجود دارد (p<0.01), بین هویت پیشرفته و استرس ادراک شده رابطه منفی و معنی دار وجود دارد (p<0.01), بین خرده مقیاس سهل گیر و مستبدانه در شیوه فرزندپروری و استرس ادراک شده رابطه مثبت و معنی دار وجود دارد (p<0.01), بین خرده مقیاس مقتدرانه در شیوه فرزندپروری و استرس ادراک شده رابطه منفی و معنی دار وجود دارد (p<0.01), بین امید به زندگی و استرس ادراک شده رابطه منفی و معنی دار وجود دارد (p<0.01). لذا, بین هویت کسب شده, شیوه فرزندپروری ادراک شده و میزان امید به زندگی با استرس ادراک شده در دانش آموزان دختر دوره متوسطه دبیرستان های سما استان گیلان رابطه وجود دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خلعتبری، جواد، و عاشوری، آلاله. (1391). بررسی رابطه بین هویت کسب شده, شیوه فرزند پروری ادراک شده و میزان امید به زندگی با استرس ادراک شده در دانش آموزان دختر دوره متوسطه دبیرستان های سماء استان گیلان. روانشناسی تربیتی، 3(1 (پیاپی 9))، 99-108. SID. https://sid.ir/paper/221010/fa

    Vancouver: کپی

    خلعتبری جواد، عاشوری آلاله. بررسی رابطه بین هویت کسب شده, شیوه فرزند پروری ادراک شده و میزان امید به زندگی با استرس ادراک شده در دانش آموزان دختر دوره متوسطه دبیرستان های سماء استان گیلان. روانشناسی تربیتی[Internet]. 1391؛3(1 (پیاپی 9)):99-108. Available from: https://sid.ir/paper/221010/fa

    IEEE: کپی

    جواد خلعتبری، و آلاله عاشوری، “بررسی رابطه بین هویت کسب شده, شیوه فرزند پروری ادراک شده و میزان امید به زندگی با استرس ادراک شده در دانش آموزان دختر دوره متوسطه دبیرستان های سماء استان گیلان،” روانشناسی تربیتی، vol. 3، no. 1 (پیاپی 9)، pp. 99–108، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/221010/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button