مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

811
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

616
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه بین میزان آشنایی و به کارگیری روش های ارزشیابی تحصیلی توسط مدرسین دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل

صفحات

 صفحه شروع 69 | صفحه پایان 78

چکیده

 هدف این تحقیق بررسی رابطه بین میزان آشنایی مدرسین دانشگاه با شیوه های مختلف ارزشیابی و میزان به کارگیری آن شیوه ها در فرایند تدریس است. این تحقیق از نوع کاربردی و روش آن از نوع همبستگی می باشد. جامعه آماری تحقیق را کلیه مدرسین دانشگاه آزاد اسلامی به تعداد 650 نفر تشکیل می دهند که از بین آنها نمونه ای به حجم 311 نفر به روش تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته (خودگزارشی) استفاده گردید. روایی محتوایی از طریق متخصصان بررسی و تایید گردید و پایایی پرسشنامه نیز از طریق آلفای کرونباخ 0.85 بدست آمد. داده های جمع آوری شده با استفاده از آمار توصیفی (فراوانی, میانگین) و آمار استنباطی (آزمون همبستگی پیرسون) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج بدست آمده نشان داد که بین میزان آشنایی مدرسان با شیوه های ارزشیابی و میزان به کارگیری آن شیوه ها در فرایند تدریس رابطه معناداری وجود دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    راستگو، اعظم، نامور، یوسف، و ستاری، صدرالدین. (1390). بررسی رابطه بین میزان آشنایی و به کارگیری روش های ارزشیابی تحصیلی توسط مدرسین دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل. روانشناسی تربیتی، 2(4 (پیاپی 8))، 69-78. SID. https://sid.ir/paper/221020/fa

    Vancouver: کپی

    راستگو اعظم، نامور یوسف، ستاری صدرالدین. بررسی رابطه بین میزان آشنایی و به کارگیری روش های ارزشیابی تحصیلی توسط مدرسین دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل. روانشناسی تربیتی[Internet]. 1390؛2(4 (پیاپی 8)):69-78. Available from: https://sid.ir/paper/221020/fa

    IEEE: کپی

    اعظم راستگو، یوسف نامور، و صدرالدین ستاری، “بررسی رابطه بین میزان آشنایی و به کارگیری روش های ارزشیابی تحصیلی توسط مدرسین دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل،” روانشناسی تربیتی، vol. 2، no. 4 (پیاپی 8)، pp. 69–78، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/221020/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button