مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,997
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,398
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی برنامه درسی تجربه شده دانشجویان کارشناسی ناپیوسته رشته آموزش ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 65 | صفحه پایان 80

چکیده

 این پژوهش به منظور «بررسی برنامه درسی تجربه شده دانشجویان کارشناسی ناپیوسته رشته آموزش ابتدایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت حیدریه» انجام شده است. روش تحقیق پیمایشی بوده است و جامعه آماری, اعضای هیات علمی و مدرسین 15 نفر و دانشجویان ترم آخر کارشناسی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت حیدریه 50 نفر بودند. که کل جامعه آماری به عنوان نمونه مورد پژوهش قرار گرفتند. ابزار گردآوری اطلاعات, پرسشنامه محقق ساخته و مشاهده نظام یافته بود که روایی و پایایی آن مورد تایید قرار گرفت. از آزمون t تک نمونه ای و t مستقل برای تحلیل داده ها استفاده گردید. نتایج نشان داد که استادان و دانشجویان معتقدند بین برنامه درسی اجرا شده و تجربه شده, همخوانی وجود ندارد. در اجرای برنامه درسی, از دیدگاه دانشجویان, رویکرد بالنده و از دیدگاه استادان, رویکرد حمایتی موفق و حمایتی ناموفق برنامه درسی تعاملی بیشتر مورد توجه است. در مورد همخوانی برنامه درسی اجرا شده و تجربه شده (نهفته, تعاملی و یاد گرفته شده) بین استادان و دانشجویان اتفاق نظر وجود دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مومنی مهمویی، حسین، کرمی، مرتضی، و تیموری، سعید. (1390). بررسی برنامه درسی تجربه شده دانشجویان کارشناسی ناپیوسته رشته آموزش ابتدایی. روانشناسی تربیتی، 2(1)، 65-80. SID. https://sid.ir/paper/221047/fa

    Vancouver: کپی

    مومنی مهمویی حسین، کرمی مرتضی، تیموری سعید. بررسی برنامه درسی تجربه شده دانشجویان کارشناسی ناپیوسته رشته آموزش ابتدایی. روانشناسی تربیتی[Internet]. 1390؛2(1):65-80. Available from: https://sid.ir/paper/221047/fa

    IEEE: کپی

    حسین مومنی مهمویی، مرتضی کرمی، و سعید تیموری، “بررسی برنامه درسی تجربه شده دانشجویان کارشناسی ناپیوسته رشته آموزش ابتدایی،” روانشناسی تربیتی، vol. 2، no. 1، pp. 65–80، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/221047/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button