مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,228
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

698
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش راهبردهای خودنظارتی و خودتقویتی بر بهبود مهارت های اجتماعی و کنش وری تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی با اختلال نقص توجه/ فزون کنشی

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 38

چکیده

 هدف این پژوهش, بررسی تاثیر آموزش راهبردهای خود نظارتی و خود تقویتی, بر بهبود مهارت های اجتماعی و کنش وری تحصیلی دانش آموزان با اختلال نقص توجه و فزون کنشی بود. پژوهش حاضر, شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان پسر اول ابتدایی منطقه تبادکان مشهد (820 دانش آموز) در سال تحصیلی 87 - 1386 بود, که تعداد 60 دانش آموز ADHD به طور تصادفی از میان جامعه مورد نظر (بر اساس مقیاس تشخیصیCSI ) انتخاب شدند و در دو گروه آزمایش و کنترل (هر گروه 30 نفر) قرار گرفتند. ابزارهای پژوهش مشتمل بر آزمون تشخیص اختلال نقص توجه و فزون کنشی (CSI) و پرسشنامه مهارت اجتماعی گرشام و الیوت, فرم معلم (SSRS) بود. از آزمون T برای تحلیل داده ها استفاده شد. نتیجه نشان داد آموزش فنون خودنظارتی و خودتقویتی به دانش آموزان با اختلال AD/HD, رفتارهای سازشی آنان را افزایش داده است. آموزش فنون خودنظارتی و خودتقویتی به دانش آموزان با اختلال AD/HD, پیشرفت تحصیلی آنان را افزایش نداده است. نتایج حاکی از تاثیر معنادار آموزش فنون خود نظارتی و خودتقویتی بر بهبود مهارت های اجتماعی کودکان با اختلال نقص توجه و فزون کنشی بوده است اما این تاثیر بر پیشرفت تحصیلی معنادار نبوده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    تیموری، سعید، خوی نژاد، غلامرضا، همت یار، ژاله، و مومنی مهمویی، حسین. (1390). تاثیر آموزش راهبردهای خودنظارتی و خودتقویتی بر بهبود مهارت های اجتماعی و کنش وری تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی با اختلال نقص توجه/ فزون کنشی. روانشناسی تربیتی، 2(3 (پیاپی 7))، 29-38. SID. https://sid.ir/paper/221074/fa

    Vancouver: کپی

    تیموری سعید، خوی نژاد غلامرضا، همت یار ژاله، مومنی مهمویی حسین. تاثیر آموزش راهبردهای خودنظارتی و خودتقویتی بر بهبود مهارت های اجتماعی و کنش وری تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی با اختلال نقص توجه/ فزون کنشی. روانشناسی تربیتی[Internet]. 1390؛2(3 (پیاپی 7)):29-38. Available from: https://sid.ir/paper/221074/fa

    IEEE: کپی

    سعید تیموری، غلامرضا خوی نژاد، ژاله همت یار، و حسین مومنی مهمویی، “تاثیر آموزش راهبردهای خودنظارتی و خودتقویتی بر بهبود مهارت های اجتماعی و کنش وری تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی با اختلال نقص توجه/ فزون کنشی،” روانشناسی تربیتی، vol. 2، no. 3 (پیاپی 7)، pp. 29–38، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/221074/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button