مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

989
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

619
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه قالب گفتمانی تبلیغات در اینترنت و مجلات فارسی زبان

صفحات

 صفحه شروع 39 | صفحه پایان 56

چکیده

 هدف پژوهش حاضر بررسی و مقایسه قالب گفتمانی تبلیغات در اینترنت و مجلات فارسی زبان از حیث ویژگی های کلامی و غیر کلامی می باشد. در بخش کلامی به بررسی ویژگی های نحوی و واژگانی مهم تر و برجسته تر و در بخش غیر کلامی تحلیل رنگ, تکنیک طبقه بندی پنهان, برجسته سازی, فرازبان, جذب مخاطب از طریق برقراری تماس چشمی و موازات تصویری در تصاویر تبلیغات صورت پذیرفت. پس از تحلیل داده ها مشخص گردید که قالب گفتمانی تبلیغات در دو رسانه مورد نظر دارای تفاوت ها و شباهت هایی با یکدیگر می باشند. از حیث ویژگی های کلامی این تفاوت ها شامل کاربرد اندک ساخت پرسشی و به کارگیری بیشتر لغات بیگانه و نامانوس در تبلیغات مجلات نسبت به اینترنت بود. کاربرد ساخت امری, نحو گسسته, استفاده از سبک رسمی و نوشتاری و نیز به کارگیری صفات مطلق در هر دو گروه تبلیغات مورد نظر جزو شباهت های مشاهده شده در قسمت ویژگی های کلامی بودند. بر اساس ویژگی های غیر کلامی, مشاهده گردید که تبلیغات اینترنتی و مجلات از لحاظ کاربرد رنگ های گرم و سرد, و بهره گیری از موازات تصویری با هم متفاوت هستند, اما هر دو گروه تبلیغات مورد نظر در به کارگیری تکنیک طبقه بندی پنهان, فرازبان در نوشتار, برجسته سازی در تصاویر و برقراری تماس چشمی با مخاطب به طور مشابه عمل می کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فاروقی هندوالان، جلیل اله، علیزاده، علی، و هاشم زاده، نیلوفر. (1396). مقایسه قالب گفتمانی تبلیغات در اینترنت و مجلات فارسی زبان. زبان شناخت، 8(1 )، 39-56. SID. https://sid.ir/paper/221884/fa

    Vancouver: کپی

    فاروقی هندوالان جلیل اله، علیزاده علی، هاشم زاده نیلوفر. مقایسه قالب گفتمانی تبلیغات در اینترنت و مجلات فارسی زبان. زبان شناخت[Internet]. 1396؛8(1 ):39-56. Available from: https://sid.ir/paper/221884/fa

    IEEE: کپی

    جلیل اله فاروقی هندوالان، علی علیزاده، و نیلوفر هاشم زاده، “مقایسه قالب گفتمانی تبلیغات در اینترنت و مجلات فارسی زبان،” زبان شناخت، vol. 8، no. 1 ، pp. 39–56، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/221884/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button