مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

446
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

731
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه ی مدلی از تأثیر تبلیغات بر توسعه ی برند باشگاه پرسپولیس با تأکید بر نقش واسط شخصیت برند

صفحات

 صفحه شروع 79 | صفحه پایان 87

چکیده

 هدف از این پژوهش ارائه ی مدلی از تأثیر تبلیغات بر توسعه ی برند باشگاه پرسپولیس با تأکید بر نقش واسط شخصیت برند بود. پژوهش حاضر از نظر روش گردآوری داده ها توصیفی, از نوع همبستگی و از نظر هدف کاربردی بود که به شکل میدانی اجرا شد. جامعه ی آماری عبارت بود از کلیه ی تماشاچیان یکی از بازی های تیم فوتبال پرسپولیس, که بلیت تهیه کرده و به ورزشگاه رفته بودند که تعداد 350 نفر به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. یافته های مورد نیاز از طریق بهره گیری از پرسشنامه به دست آمده است. برای تنظیم سؤالات پژوهش, مطالعات موجود در زمینه ی تبلیغات, شخصیت برند و توسعه ی برند بررسی و پس از چندین جلسه مشاوره و بررسی سؤالات توسط گروه پژوهش و اخذ نظر خبرگان, پرسشنامه طراحی شد. برای سنجش روایی سؤالات, روایی محتوا و روایی سازه مدنظر قرار گرفت که روایی محتوا برای پرسشنامه ها توسط جمعی از صاحب نظران دانشگاهی تعیین و تأیید شد و روایی سازه با استفاده از تحلیل عاملی اکتشافی و تحلیل عاملی تأییدی صورت گرفت, به طوری که KMO از 80/0 بیشتر بود. همچنین پایایی سؤالات از طریق ضریب آلفای کرونباخ تأیید شد. برای تحلیل داده ها از روش مدلسازی معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج نشان داد که تبلیغات دارای ضریب اثر 51/0 بر توسعه ی برند و ضریب اثر 55/0 بر شخصیت برند است. همچنین ضریب اثر شخصیت برند بر توسعه ی برند 59/0 به دست آمد. در نهایت با توجه به یافته های حاصل از این مدل به مدیران و بازاریابان باشگاه های ورزشی پیشنهاد می شود عواملمؤثر برشخصیتبرندرا کشف کنند وشیوه هایتبلیغاتیبرای توسعه ی برند را مدنظر قرار دهند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فریدونی، مسعود، و کلاته سیفری، معصومه. (1398). ارائه ی مدلی از تأثیر تبلیغات بر توسعه ی برند باشگاه پرسپولیس با تأکید بر نقش واسط شخصیت برند. پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش، 11(3 )، 79-87. SID. https://sid.ir/paper/222238/fa

    Vancouver: کپی

    فریدونی مسعود، کلاته سیفری معصومه. ارائه ی مدلی از تأثیر تبلیغات بر توسعه ی برند باشگاه پرسپولیس با تأکید بر نقش واسط شخصیت برند. پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش[Internet]. 1398؛11(3 ):79-87. Available from: https://sid.ir/paper/222238/fa

    IEEE: کپی

    مسعود فریدونی، و معصومه کلاته سیفری، “ارائه ی مدلی از تأثیر تبلیغات بر توسعه ی برند باشگاه پرسپولیس با تأکید بر نقش واسط شخصیت برند،” پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش، vol. 11، no. 3 ، pp. 79–87، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/222238/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button