مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

459
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

581
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سنجش کیفیت خدمات دانشکدة تربیت بدنی دانشگاه تهران از دیدگاه دانشجویان تحصیلات تکمیلی

صفحات

 صفحه شروع 9 | صفحه پایان 21

چکیده

 هدف از این پژوهش بررسی کیفیت خدمات دانشکدة تربیت بدنی دانشگاه تهران از دیدگاه دانشجویان تحصیلات تکمیلی بود. جامعة آماری پژوهش, دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشکدة تربیت بدنی بودند که با توجه به تفاوت سطح انتظارات, به دو دسته دانشجویانی که چند مقطع را در دانشگاه تهران گذرانده و دانشجویانی که یک مقطع را گذرانده, تقسیم شدند که در مجموع 100 نفر بودند. نمونه گیری از نوع سرشماری بود و در نهایت 90 پرسشنامه برگشت داده شد. ابزار پژوهش, پرسشنامة محقق ساخته بود که کیفیت خدمات را حول محورهای آموزشی, پژوهشی و اداری-دانشجویی می سنجید. در امور آموزشی با الهام از مدل سروکوال کیفیت خدمات در پنج بعد تضمین, پاسخگویی, همدلی, اطمینان و موارد ملموس, مورد سنجش قرار گرفت. در بخش پژوهشی نیز کیفیت خدمات در قالب چهار بخش خدمات رایانه ای و اینترنتی, کتابخانه, آزمایشگاه و معاونت پژوهشی بررسی شد. نتایج نشان داد که همة ابعاد کیفیت خدمات آموزشی بالاتر از سطح متوسط است و در بسیاری از موارد نیز از سطح مطلوبی برخوردار است. در بین ابعاد کیفیت خدمات امور آموزشی طبق مدل سروکوال, بعد موارد ملموس بیشترین میانگین و بعد پاسخگویی کمترین میانگین را داشت. در بخش تعیین کیفیت خدمات امور پژوهشی مشخص شد که کلیة مؤلفه ها در سطحی بالاتر از متوسط ارزیابی شده بودند. در بخش کیفیت خدمات امور اداری و دانشجویی مشخص شد که برخلاف امور آموزشی و پژوهشی, در چندین مورد کیفیت خدمات پایین تر از متوسط ارزیابی شده بود که نیازمند توجه بیشتر مدیریت و کارکنان است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دهقان قهفرخی، امین، و گودرزی، محمود. (1398). سنجش کیفیت خدمات دانشکدة تربیت بدنی دانشگاه تهران از دیدگاه دانشجویان تحصیلات تکمیلی. پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش، 11(3 )، 9-21. SID. https://sid.ir/paper/222240/fa

    Vancouver: کپی

    دهقان قهفرخی امین، گودرزی محمود. سنجش کیفیت خدمات دانشکدة تربیت بدنی دانشگاه تهران از دیدگاه دانشجویان تحصیلات تکمیلی. پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش[Internet]. 1398؛11(3 ):9-21. Available from: https://sid.ir/paper/222240/fa

    IEEE: کپی

    امین دهقان قهفرخی، و محمود گودرزی، “سنجش کیفیت خدمات دانشکدة تربیت بدنی دانشگاه تهران از دیدگاه دانشجویان تحصیلات تکمیلی،” پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش، vol. 11، no. 3 ، pp. 9–21، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/222240/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button