مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,449
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,417
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش رسانه های جمعی در توسعه گردشگری ورزشی

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 43

چکیده

 در روند پرشتاب جهانی, رسانه ها و فناوری های ارتباطی با سرعتی تصورناپذیر پیشرفت کرده و تمام سطوح فعالیت های انسانی را تحت سیطره خود قرار داده اند. هدف از پژوهش حاضر, بررسی نگرش مدیران و متخصصان ورزش, گردشگری و رسانه های ورزشی درباره نقش رسانه های جمعی در توسعه گردشگری ورزشی بود. جامعه آماری پژوهش شامل مدیران و متخصصان ورزش, گردشگری و میراث فرهنگی و رسانه های ورزشی در شهر تهران بود که با در نظر گرفتن 500 مدیر و متخصص در هر حوزه با استفاده از فرمول کوکران و با 0.05 ضریب خطا 306 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند که شامل 102 متخصص در هر زمینه بود. ابزار پژوهش, به سبب دسترسی نداشتن به پرسشنامه استاندارد که با اهداف پژوهش سازگار و منطبق باشد, پرسشنامه ای محقق ساخته بود که پس از تایید روایی توسط استادان مدیریت ورزشی و گردشگری در یک مطالعه مقدماتی بین 30 نفر از آزمودنی ها توزیع و پایایی آن a:0.89 گزارش شد. پس از توزیع و جمع آوری پرسشنامه ها, داده های 267 پرسشنامه برگشتی توسط نرم افزارهای SPSS V.21 با استفاده از آزمون کولموگروف اسمیرنوف و فریدمن تجزیه وتحلیل شد. نتایج آزمون کولموگروف- اسمیرنوف نرمال نبودن توزیع داده ها را نشان داد. نتایج آزمون فریدمن نشان داد که رسانه های جمعی بیشترین نقش را به ترتیب در «آموزش نیروی انسانی در گردشگری» با میانگین رتبه ای 5.79 و «بازاریابی گردشگری» با میانگین رتبه ای 5.63 دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    جاوید، مجید، و اسدی، حسن. (1396). نقش رسانه های جمعی در توسعه گردشگری ورزشی. پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش، 9(4 )، 29-43. SID. https://sid.ir/paper/222260/fa

    Vancouver: کپی

    جاوید مجید، اسدی حسن. نقش رسانه های جمعی در توسعه گردشگری ورزشی. پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش[Internet]. 1396؛9(4 ):29-43. Available from: https://sid.ir/paper/222260/fa

    IEEE: کپی

    مجید جاوید، و حسن اسدی، “نقش رسانه های جمعی در توسعه گردشگری ورزشی،” پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش، vol. 9، no. 4 ، pp. 29–43، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/222260/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button