مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,323
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

898
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مطالعه تاثیر مولفه های آمیخته بازاریابی خدمات بر رضایت مندی هواداران فوتبال

صفحات

 صفحه شروع 133 | صفحه پایان 147

چکیده

 امروزه جذب و حفظ هواداران توسط باشگاه های فوتبال از دغدغه های اصلی در فوتبال حرفه ای و صنعت ورزش است که می تواند پتانسیل بالایی را برای درآمدزایی باشگاه ها ایجاد کند. هدف کلی پژوهش حاضر, مطالعه میزان تاثیر مولفه های آمیخته بازاریابی بر رضایت مندی هواداران به عنوان مشتریان عمده در صنعت ورزش فوتبال بوده است. روش این پژوهش توصیفی- پیمایشی, و از انواع تحقیقات کاربردی است. ابزار گردآوری اطلاعات آن, ترکیبی از پرسشنامه محقق ساخته (پرسشنامه آمیخته بازاریابی) و ساختاریافته (رضایت مندی زبکار و همکاران (2010)) است که بر اساس طیف پنج گزینه ای لیکرت طراحی شده است. جامعه آماری پژوهش هواداران تیم های فوتبال در شهر تهران بودند که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی, 381 نفر به عنوان نمونه پژوهش بررسی شدند. پایایی سوالات پرسشنامه با استفاده از آلفای کرونباخ 0.91 ارزیابی شد و به منظور سنجش روایی پرسشنامه ها از روایی محتوا و نظرهای متخصصان مدیریت ورزشی و مدیریت بازاریابی استفاده شد. به منظور تجزیه وتحلیل داده ها از نرم افزارهای 18SPSS و 18AMOS استفاده شد. همچنین به منظور سنجش روایی مدل از روش مدل یابی معادلات ساختاری (SEM) استفاده شد و بر اساس نتایج تحلیل مسیر تاثیر همه مولفه های آمیخته بازاریابی خدمات به جز مولفه ترویج بر رضایت مندی هواداران تایید شد. با توجه به اهمیت درآمدهای مالی در ورزش حرفه ای پیشنهاد می شود که مدیران ورزشی در حوزه فوتبال با مدیریت موثر آمیخته بازاریابی خدمات در جلب رضایت هواداران اقدام کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    جابری، اکبر، مظلومی سوینی، فرزانه، خزایی پول، جواد، و مرادی، مهدی. (1396). مطالعه تاثیر مولفه های آمیخته بازاریابی خدمات بر رضایت مندی هواداران فوتبال. پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش، 9(4 )، 133-147. SID. https://sid.ir/paper/222264/fa

    Vancouver: کپی

    جابری اکبر، مظلومی سوینی فرزانه، خزایی پول جواد، مرادی مهدی. مطالعه تاثیر مولفه های آمیخته بازاریابی خدمات بر رضایت مندی هواداران فوتبال. پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش[Internet]. 1396؛9(4 ):133-147. Available from: https://sid.ir/paper/222264/fa

    IEEE: کپی

    اکبر جابری، فرزانه مظلومی سوینی، جواد خزایی پول، و مهدی مرادی، “مطالعه تاثیر مولفه های آمیخته بازاریابی خدمات بر رضایت مندی هواداران فوتبال،” پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش، vol. 9، no. 4 ، pp. 133–147، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/222264/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button