مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

852
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

823
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

راهکارهای رسانه ای رشد و توسعه ی ورزش همگانی کلانشهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 33 | صفحه پایان 47

چکیده

 هدف از تحقیق حاضر, بررسی اثرگذاری رسانه های جمعی در توسعه ی نگرش, فرهنگ و نهادینه سازی ورزش همگانی در کلانشهر تهران و ارائه ی راهکارهای رسانه ای بود. روش تحقیق از نوع پیمایشی, به لحاظ هدف, کاربردی توسعه ای و روش گردآوری داده ها میدانی بود. جامعه ی آماری پژوهش شامل کارشناسان ورزشی و رسانه ای و مشتمل بر 100 نفر بودند که به وسیله ی پرسشنامه ی محقق ساخته از نظر آنها استفاده شد. برای توصیف داده ها از آمار توصیفی و برای بررسی معناداری فرضیه ها از آمار استنباطی و آزمون های کولموگروف اسمیرنوف, تحلیل عاملی تأییدی, فریدمن و دوجمله ای استفاده شد. از دیدگاه کارشناسان, شاخص های رسانه های دیداری (سریال تلویزیونی با مضمون ورزش همگانی, برنامه های ورزشی تلویزیون در خصوص ورزش همگانی, بخش خبری ویژه ی ورزش همگانی در تلویزیون, پخش تیزر آموزشی ورزش همگانی در تلویزیون, پخش زیرنویس آموزشی ورزش همگانی در تلویزیون, پخش انیمیشن آموزشی ورزش همگانی در تلویزیون, برنامه های ورزشی ماهواره در خصوص ورزش همگانی), رسانه های شنیداری (رادیو ورزش و سایر شبکه های رادیویی صداوسیما), رسانه های نوشتاری (مطبوعات ورزشی, سایر مطبوعات, کتاب های علمی-ورزشی, پوسترهای علمی-ورزشی, انتشار بروشور ورزش همگانی, نصب بیلبورد در خصوص ورزش همگانی, نصب جملات کوتاه آموزشی ورزش همگانی بر روی اتوبوس ها, نصب جملات کوتاه آموزشی ورزش همگانی در مترو), رسانه های مجازی (سایت ها و وب سایت های ورزشی, سایر سایت ها و وب سایت ها, خبرگزاری ها, شبکه های اجتماعی, وبلاگ های ورزشی), رسانه های هنری (فیلم های سینمایی با مضمون ورزش همگانی, اجرای تئاتر با مضمون ورزش) در رشد و توسعه ی نگرش, فرهنگ و نهادینه سازی ورزش همگانی کلانشهر تهران مؤثر است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مرادی، مهدی، احمدی، سیدعبدالحمید، هنری، حبیب، و کلهر، سینا. (1398). راهکارهای رسانه ای رشد و توسعه ی ورزش همگانی کلانشهر تهران. پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش، 11(1 )، 33-47. SID. https://sid.ir/paper/222273/fa

    Vancouver: کپی

    مرادی مهدی، احمدی سیدعبدالحمید، هنری حبیب، کلهر سینا. راهکارهای رسانه ای رشد و توسعه ی ورزش همگانی کلانشهر تهران. پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش[Internet]. 1398؛11(1 ):33-47. Available from: https://sid.ir/paper/222273/fa

    IEEE: کپی

    مهدی مرادی، سیدعبدالحمید احمدی، حبیب هنری، و سینا کلهر، “راهکارهای رسانه ای رشد و توسعه ی ورزش همگانی کلانشهر تهران،” پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش، vol. 11، no. 1 ، pp. 33–47، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/222273/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button