مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

5,744
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,891
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رسانه و مصرف گرایی

صفحات

 صفحه شروع 123 | صفحه پایان 150

چکیده

 مطالعه حاضر به بررسی رابطه استفاده از انواع رسانه ها با مصرف گرایی پرداخته است و با استفاده از روش پیمایش, 358 نفر از افراد بالای 18 سال شهر تهران را مورد بررسی قرار داده است. در این تحقیق, تاثیر استفاده از انواع رسانه, استفاده از انواع برنامه ها, دنباله روی از گروه مرجع رسانه ای ایرانی و دنباله روی از گروه مرجع رسانه ای خارجی بر مصرف گرایی بررسی شده است.بر اساس نتایج تحقیق, از میان انواع رسانه, ماهواره و اینترنت بالاترین تاثیر را بر مصرف گرایی دارند. در میان انواع برنامه های رسانه ها, رقص و موزیک بالاترین اثرگذاری را بر مصرف گرایی نشان دادند. همچنین, دنباله روی از گروه مرجع رسانه ای ایرانی, اثر معناداری بر مصرف گرایی نداشت, ولیکن دنباله روی از گروه مرجع رسانه ای خارجی, اثر معنادار و افزایشی بر مصرف گرایی نشان داد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طالبی دلیر، معصومه، و اکبری، حسین. (1393). رسانه و مصرف گرایی. مطالعات بین رشته ای در رسانه و فرهنگ (رسانه و فرهنگ)، 4(2)، 123-150. SID. https://sid.ir/paper/222403/fa

    Vancouver: کپی

    طالبی دلیر معصومه، اکبری حسین. رسانه و مصرف گرایی. مطالعات بین رشته ای در رسانه و فرهنگ (رسانه و فرهنگ)[Internet]. 1393؛4(2):123-150. Available from: https://sid.ir/paper/222403/fa

    IEEE: کپی

    معصومه طالبی دلیر، و حسین اکبری، “رسانه و مصرف گرایی،” مطالعات بین رشته ای در رسانه و فرهنگ (رسانه و فرهنگ)، vol. 4، no. 2، pp. 123–150، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/222403/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button