مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,493
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,080
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تلویزیون و فرهنگ همگرایی رسانه ای

صفحات

 صفحه شروع 83 | صفحه پایان 107

چکیده

 همگرایی رسانه ای, درهم آمیختن قالب های رسانه ای, و یک پارچه سازی آن ها در قالب های دیجیتال, تحول اصلی صنعت رسانه را به وجود آورده است. این مقاله پس از تعریف همگرایی از نگاه متخصصان رسانه, نظریه «فرهنگ همگرایی» را به عنوان نظریه ای در معرفی چیستی رسانه های جدید معرفی می کند. فرهنگ رسانه های جدید در سه مقوله تحرک, مشارکت, و هویت, مخاطبان را تغییر داده است. در این مطالعه با بررسی انواع فعالیت های جدید مخاطبان تلویزیون در عصر همگرایی, تلویزیون را, در این عصر, تلویزیون مشارکت معرفی می کند و به این سوال پاسخ می دهد که آیا تلویزیون با این فرهنگ مصرف مخاطبان «رسانه جدید» است؟ در نتیجه بیان می شود که تلویزیون رسانه ای در حال تحول است که قالب های جدید آن را می توان رسانه جدید به حساب آورد. تلویزیون برای ادامه حیات و رشد خود در فضای همگرایی باید بتواند با رسانه های جدید مانند اینترنت و شبکه های اجتماعی به تعامل برخیزد و بدین واسطه کنترل مخاطب بر جریان رسانه ای را افزایش دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بشیر، حسن، و کوهی، احمد. (1391). تلویزیون و فرهنگ همگرایی رسانه ای. مطالعات بین رشته ای در رسانه و فرهنگ (رسانه و فرهنگ)، 2(2)، 83-107. SID. https://sid.ir/paper/222420/fa

    Vancouver: کپی

    بشیر حسن، کوهی احمد. تلویزیون و فرهنگ همگرایی رسانه ای. مطالعات بین رشته ای در رسانه و فرهنگ (رسانه و فرهنگ)[Internet]. 1391؛2(2):83-107. Available from: https://sid.ir/paper/222420/fa

    IEEE: کپی

    حسن بشیر، و احمد کوهی، “تلویزیون و فرهنگ همگرایی رسانه ای،” مطالعات بین رشته ای در رسانه و فرهنگ (رسانه و فرهنگ)، vol. 2، no. 2، pp. 83–107، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/222420/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا