مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,674
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

804
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

جهانی شدن صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) و راهبردهای فرهنگ مصرف (ایران)

صفحات

 صفحه شروع 109 | صفحه پایان 127

چکیده

 دنیایی که در آن زندگی می کنیم هر روزه درحال تغییر است, جهانی شدن فناوری اطلاعات وارتباطات, نقل و انتقال سریع تجربیات, دستاوردهای جوامع و اشاعه فرهنگ خاص مصرف, بررسی جنبه های مختلف این جهانی شدن از جمله جنبه های نرم افزاری (محتوای), مصرف رسانه ای, جامعه اطلاعاتی و به خصوص اصلاح الگوهای مصرف حائز اهمیت اساسی است. تاکید جوامع بر استفاده از پتانسیل های این فناوری های اطلاعاتی و ارتباطاتی در جهت شتاب دهی به توسعه اقتصادی و ارتقای سطح زندگی مردم مهم و قابل توجه می باشد. این روند با الکترونیکی کردن امور و آنی و سریع سازی انتقال اطلاعات باعث از بین رفتن عامل زمان, مکان و کنترل هزینه ها شده, که این رشد شتابان نیازمند سازماندهی و فرهنگ سازی سریع با توجه به نیازهای روز افزون می باشدکه برای هرچه بهتر بهینه کردن این صنعت ارائه راهکارها مناسب ضروری می باشد.بسیج منابع, سرعت, دقت و همه جانبه نگری در مدیریت این منابع, ضرورت هایی است که پیش روی کارشناسان وعالمان اجتماعی قرار دارد. بنابراین این مقاله نتیجه پژوهشی است که پس از شرح ویژگی های جهانی شدن با رهیافت اکتشافی, با تکنیک مصاحبه (دلفی) با مطلعان و کارشناسان اجتماعی به بررسی بعدی از جهانی شدن فناوری اطلاعات و ارتباطات می پردازد تا بدین ترتیب با بهره گیری از نظرات عالمان اجتماعی, رهیافت ها و راهکارهای اساسی درجهت هدایت و مدیریت بهتر این فناوری ها تعیین, تا قدم های اساسی برداشته شود, در نهایت با کدگذاری باز بر روی مصاحبه های انجام شده با اساتید 10 مولفه اساسی و کلیدی با توجه به فرضیات ارائه شد که نتایج در قالب راهبردها ارائه گردید که تمام فرضیات تحقیق مورد تایید قرار گرفت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمودی، ایرج، آقائی، هادی، و جعفری، عطااله. (1389). جهانی شدن صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) و راهبردهای فرهنگ مصرف (ایران). مطالعات جامعه شناسی، 2(8)، 109-127. SID. https://sid.ir/paper/222539/fa

    Vancouver: کپی

    محمودی ایرج، آقائی هادی، جعفری عطااله. جهانی شدن صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) و راهبردهای فرهنگ مصرف (ایران). مطالعات جامعه شناسی[Internet]. 1389؛2(8):109-127. Available from: https://sid.ir/paper/222539/fa

    IEEE: کپی

    ایرج محمودی، هادی آقائی، و عطااله جعفری، “جهانی شدن صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) و راهبردهای فرهنگ مصرف (ایران)،” مطالعات جامعه شناسی، vol. 2، no. 8، pp. 109–127، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/222539/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button