مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,390
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,281
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

چگونگی آموزش خلاقیت محور ریاضی در مراکز پیش دبستانی اصفهان

صفحات

 صفحه شروع 189 | صفحه پایان 216

چکیده

 هدف: این پژوهش با هدف تشخیص مفاهیم ریاضی مورد تدریس در مراکز پیش از دبستان اصفهان و بررسی میزان خلاقانه بودن نحوه تدریس و ارزشیابی آن مفاهیم, انجام گرفت.روش: پژوهش حاضر از نوع توصیفی-تحلیلی است, ابتدا با بررسی کتب, مقالات, تستهای شایستگی ریاضی در بدو ورود به دبستان و مفاهیم مورد تدریس در کشورهای دیگر, سه پرسشنامه در رابطه با مفاهیم ریاضی مورد نیاز در دوران قبل از دبستان و انواع روشهای تدریس و ارزشیابی خلاقیت محور آن مفاهیم تهیه شد و روایی و پایایی آنها بررسی شد. سپس به روش تصادفی خوشه ای 70 پیش دبستانی از بین دو ناحیه انتخاب شدند و به مربیان آنها پرسشنامه های طراحی شده داده شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمونهای t-تک نمونه ای, تحلیل واریانس یک راهه و آزمون خی دو استفاده گردید.نتیجه: نتایج نشان داد مفاهیم ضروری مانند ردیف کردن اعداد بهم ریخته تا ده, تناظر یک به یک مفهوم نمادها تا ده و شمارش اشکال پنهان مفاهیمی هستند که به ندرت آموزش داده می شوند. همچنین برای آموزش, به جای استفاده از روشهایی که خلاقیت را در کودکان بالا می برد, بطور معنی داری اکثرا از روش پرسش و پاسخ استفاده می شود و برای ارزیابی یادگیری نوآموزان, اکثرا نظر والدین بررسی می شود. بررسی رابطه سطح تحصیلات و نیز سابقه کار مربیان با میزان مفاهیم مورد تدریس, تفاوت معناداری را نشان نداد. در نهایت با توجه به نتایج بدست آمده, برای اصلاح وضعیت کنونی راهکارهای عملی ارائه گردید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شیرانی بیدآبادی، ناهید، نصراصفهانی، احمدرضا، میرشاه جعفری، سیدابراهیم، و عابدی، احمد. (1396). چگونگی آموزش خلاقیت محور ریاضی در مراکز پیش دبستانی اصفهان. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 7(2 )، 189-216. SID. https://sid.ir/paper/223228/fa

    Vancouver: کپی

    شیرانی بیدآبادی ناهید، نصراصفهانی احمدرضا، میرشاه جعفری سیدابراهیم، عابدی احمد. چگونگی آموزش خلاقیت محور ریاضی در مراکز پیش دبستانی اصفهان. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی[Internet]. 1396؛7(2 ):189-216. Available from: https://sid.ir/paper/223228/fa

    IEEE: کپی

    ناهید شیرانی بیدآبادی، احمدرضا نصراصفهانی، سیدابراهیم میرشاه جعفری، و احمد عابدی، “چگونگی آموزش خلاقیت محور ریاضی در مراکز پیش دبستانی اصفهان،” ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، vol. 7، no. 2 ، pp. 189–216، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/223228/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا