مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,247
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

852
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تأثیر یادگیری بر نوآوری با نقش تعدیل گری اینرسی سازمانی

صفحات

 صفحه شروع 165 | صفحه پایان 198

چکیده

 هدف: دراین پژوهش ضمن بررسی تأثیر یادگیری بر نوآوری سازمانی اثرات وجود اینرسی به صورت متغیر تعدیل گر مورد مداقه قرار می گیرد. روش: روش پژوهش ازنظر هدف, کاربردی بوده که با به کارگیری ابزار پرسشنامه و روش پیمایشی, داده های موردنیاز جمع آوری شده است. جامعه آماری این تحقیق سازمان های دولتی استان گیلان می باشد. تعداد این سازمان ها در حدود 80 سازمان است که بر اساس برنامه توسعه مدیریت تعداد نمونه 50 سازمان برآورد شد. تجزیه و تحلیل در سطح سازمانی می باشد. به منظور تحلیل آماری اطلاعات جمع آوری شده از نرم افزارهای spss و smart pls2 استفاده شده است. یافته ها: یافته های این پژوهش نشان دادکه یادگیری سازمانی دارای تأثیر قابل ملاحظه ای (759/19), بر نوآوری است و همچنین اینرسی سازمانی نقش تعدیل گری (408/2) بر رابطه بین یادگیری سازمانی و نوآوری سازمانی دارد. نتایج: نتایج نشان داد که یادگیری سازمانی بر نوآوری سازمانی و نیز بر همه ی ابعاد نوآوری (خدماتی, فرآیندی, رفتاری و مدیریتی) تأثیر مثبت و معنادار و اینرسی سازمانی اثر تعدیل گری منفی بر رابطه یادگیری و نوآوری دارد. حضور اینرسی سازمانی باعث کاهش تأثیر اثر یادگیری بر نوآوری می شود؛ همچنین اینرسی روان شناختی و هزینه برگشت-ناپذیر اثر تعدیل گری منفی و اینرسی عملی اثر تعدیل گری مثبت در رابطه یادگیری و نوآوری در سازمان های دولتی دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دوستار، محمد، بابازاده، طاهره، و مرادی، محمود. (1398). بررسی تأثیر یادگیری بر نوآوری با نقش تعدیل گری اینرسی سازمانی. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 9(2 )، 165-198. SID. https://sid.ir/paper/223237/fa

    Vancouver: کپی

    دوستار محمد، بابازاده طاهره، مرادی محمود. بررسی تأثیر یادگیری بر نوآوری با نقش تعدیل گری اینرسی سازمانی. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی[Internet]. 1398؛9(2 ):165-198. Available from: https://sid.ir/paper/223237/fa

    IEEE: کپی

    محمد دوستار، طاهره بابازاده، و محمود مرادی، “بررسی تأثیر یادگیری بر نوآوری با نقش تعدیل گری اینرسی سازمانی،” ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، vol. 9، no. 2 ، pp. 165–198، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/223237/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button