مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,442
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,144
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر اجرای برنامه فلسفه برای کودکان در افزایش خلاقیت و مولفه های سیالی، انعطاف پذیری، ابتکار و بسط

صفحات

 صفحه شروع 19 | صفحه پایان 36

چکیده

 زمینه: بسیاری از پژوهشگران آموزش فلسفه را یکی از ابزارهای اصلی پرورش مهارت های تفکر انتقادی و خلاق در کودکان می دانند.هدف: هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر اجرای برنامه فلسفه برای کودکان در افزایش خلاقیت و مولفه های سیالی, انعطاف پذیری, ابتکار و بسط در دانش آموزان پسر پایه پنجم ابتدایی مدارس منطقه 5 شهر تهران بود.روش: برای انجام پژوهش از روش پس آزمون با گروه کنترل استفاده شد. به همین منظور, از بین دانش آموزان پایه پنجم تعداد 100 دانش آموز پسر (چهار کلاس) انتخاب شد. دانش آموزان به مدت 13 جلسه و در هر جلسه 45 دقیقه (هفته ای یک جلسه) به شیوه حلقه کندوکاو شارپ لیپمن و داستان های فکری فیلیپ کم, آموزش دیدند. پس از آن آزمون خلاقیت تصویری تورنس فرم ب اجرا گردید.یافته ها: نتایج آزمون مانووا حاکی از تاثیر آموزش فلسفه به کودکان بر مولفه های سیالی, انعطاف پذیری و نمره کل خلاقیت و عدم تاثیر آن بر مولفه های ابتکار و بسط است.بحث و نتیجه گیری: با آموزش فلسفه به کودکان می توان خلاقیت دانش آموزان را افزایش داد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رضایی، نورمحمد، پادروند، نادر، سبحانی، عبدالرضا، و رضایی، علی محمد. (1393). بررسی تاثیر اجرای برنامه فلسفه برای کودکان در افزایش خلاقیت و مولفه های سیالی, انعطاف پذیری, ابتکار و بسط. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 4(2)، 19-36. SID. https://sid.ir/paper/223252/fa

    Vancouver: کپی

    رضایی نورمحمد، پادروند نادر، سبحانی عبدالرضا، رضایی علی محمد. بررسی تاثیر اجرای برنامه فلسفه برای کودکان در افزایش خلاقیت و مولفه های سیالی, انعطاف پذیری, ابتکار و بسط. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی[Internet]. 1393؛4(2):19-36. Available from: https://sid.ir/paper/223252/fa

    IEEE: کپی

    نورمحمد رضایی، نادر پادروند، عبدالرضا سبحانی، و علی محمد رضایی، “بررسی تاثیر اجرای برنامه فلسفه برای کودکان در افزایش خلاقیت و مولفه های سیالی, انعطاف پذیری, ابتکار و بسط،” ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، vol. 4، no. 2، pp. 19–36، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/223252/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button