مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,076
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,328
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر یادگیری مشارکتی برپرورش خلاقیت دانش آموزان در درس جغرافیا

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 22

چکیده

 هدف: بررسی تاثیر روش یادگیری مشارکتی بر پرورش خلاقیت دانش آموزان دختر سال دوم متوسطه شهر ری در درس جغرافیا بود. روش پژوهش: شبه آزمایشی و جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان دختر سال دوم متوسطه رشته علوم انسانی شهرستان شهر ری بودند که از این میان به شیوه نمونه گیری هدفمند 27 نفر از دانش آموزان دختر سال دوم متوسطه رشته علوم انسانی یکی از دبیرستان ها انتخاب شدند. ابزارجمع آوری داده ها در این پژوهش آزمون استاندارد خلاقیت عابدی بود. به منظور تجزیه و تحلیل اطلاعات بدست آمده از آمار توصیفی و آمار استنباطی استفاده شد. یافته ها: شاخص های ارائه شده در بخش توصیفی نشان داد بین میانگین نمره های دانش آموزان از آزمون خلاقیت و خرده مقیاس های آن در پیش آزمون و پس آزمون تفاوت وجود دارد. برای آزمون معنی دار بودن تفاوت مشاهده شده, از آزمون پارامتری t مربوط به دو گروه یکسان( انتخاب تصادفی آزمودنی ها, وجود یک گروه یکسان, بهنجار بودن توزیع فراوانی نمره ها و مقیاس اندازه گیری فاصله ای) استفاده به عمل آمد. نتیجه گیری: نتایج بدست آمده از پژوهش نشان داد: آموزش جغرافیا به روش مشارکتی در افزایش خلاقیت( سیالی, بسط, ابتکار, انعطاف پذیری) دانش آموزان در این درس به طور معنی دار موثر بوده است. کلیدواژه ها: یادگیری مشارکتی, خلاقیت, جغرافیا

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    احمدی، پروین، صمدی، پروین، و مینایی، مهناز. (1397). تاثیر یادگیری مشارکتی برپرورش خلاقیت دانش آموزان در درس جغرافیا. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 8(1 )، 1-22. SID. https://sid.ir/paper/223268/fa

    Vancouver: کپی

    احمدی پروین، صمدی پروین، مینایی مهناز. تاثیر یادگیری مشارکتی برپرورش خلاقیت دانش آموزان در درس جغرافیا. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی[Internet]. 1397؛8(1 ):1-22. Available from: https://sid.ir/paper/223268/fa

    IEEE: کپی

    پروین احمدی، پروین صمدی، و مهناز مینایی، “تاثیر یادگیری مشارکتی برپرورش خلاقیت دانش آموزان در درس جغرافیا،” ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، vol. 8، no. 1 ، pp. 1–22، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/223268/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button