مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

882
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

764
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی مؤلفه های مؤثر بر مصرف رسانه ای جوانان تهرانی؛ باهدف طراحی مدل خلاقانه الگوی مصرف رسانه های نوظهور

صفحات

 صفحه شروع 109 | صفحه پایان 142

چکیده

 زمینه: یکی ازمینه: یکی از مهمترین ضرورت های پژوهش در حوزه مصرف رسانه ای این است که, مصرف فردی رسانه ها بخش بزرگ و فزاینده ای از زندگی روزمره مردم را پوشش می دهد و تفاوت های این زمینه نیز به نحو نظام مندی با ویژگی های فردی, موقعیتی و ساختاری برگرفته از نوع جامعه یا موقعیت اجتماعی برحسب سن, جنس و طبقه تا نگرش ها و عقاید و ارزش های فردی مرتبط هستند. هدف: محقق در این پژوهش سعی کرده است تا بر مبنای ادبیات نظری و پژوهش های صورت گرفته به شناسایی مولفه های موثر بر مصرف رسانه ای جوانان جهت تدوین مدل ترجیحات مصرف در سپهر رسانه ای ایران نائل شود. روش: جامعه آماری این پژوهش را کلیه جوانان کلانشهر تهران تشکیل داد که در نهایت 485 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب و به صورت پیمایش پرسشنامه محور مورد ارزیابی قرار گرفتند. نتیجه گیری: نتایج این پژوهش نشان از وجود یک رابطه معنی دار میان متغیرهای جمعیت شناختی و اعتماد به رسانه های مختلف با رضایتمندی و مصرف رسانه های مختلف دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    باستان، مصطفی، دلاور، علی، و فرهنگی، علی اکبر. (1397). بررسی مؤلفه های مؤثر بر مصرف رسانه ای جوانان تهرانی؛ باهدف طراحی مدل خلاقانه الگوی مصرف رسانه های نوظهور. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 8(1 )، 109-142. SID. https://sid.ir/paper/223270/fa

    Vancouver: کپی

    باستان مصطفی، دلاور علی، فرهنگی علی اکبر. بررسی مؤلفه های مؤثر بر مصرف رسانه ای جوانان تهرانی؛ باهدف طراحی مدل خلاقانه الگوی مصرف رسانه های نوظهور. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی[Internet]. 1397؛8(1 ):109-142. Available from: https://sid.ir/paper/223270/fa

    IEEE: کپی

    مصطفی باستان، علی دلاور، و علی اکبر فرهنگی، “بررسی مؤلفه های مؤثر بر مصرف رسانه ای جوانان تهرانی؛ باهدف طراحی مدل خلاقانه الگوی مصرف رسانه های نوظهور،” ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، vol. 8، no. 1 ، pp. 109–142، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/223270/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا