مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,426
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,182
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر به کارگیری روش های تدریس خلاق بر خلاقیت دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی استان گلستان در سال تحصیلی 91- 90

صفحات

 صفحه شروع 147 | صفحه پایان 166

چکیده

 زمینه: یکی از اهداف مشترک نظام های آموزشی در سراسر دنیا به رشد شخصیت خلاق مربوط می شود, شخصیتی که بتواند به آسانی خود را با جامعه امروزی که دستخوش تغییرات سریعی است, وفق دهد.هدف: پژوهش حاضر, با هدف بررسی تاثیر به کارگیری روش های تدریس خلاق بر خلاقیت دانش آموزان اجرا گردید.روش: شبه تجربی و در قالب طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه گواه بود. نمونه پژوهش شامل 240 نفر دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی بود که به طور مساوی به گروه آزمایش یعنی دانش آموزان مدارس سما (120 نفر) که معلمانشان برای به کارگیری روش های تدریس خلاق دوره آموزشی دیدند و گروه گواه (120 نفر) تقسیم شد. جهت گردآوری اطلاعات و اندازه گیری سطح خلاقیت دانش آموزان, در مرحله پیش آزمون, از فرم الف خلاقیت تصویری تورنس و در مرحله پس آزمون, از فرم ب خلاقیت تصویری تورنس برای هر دو گروه استفاده شد. داده های پژوهش با بهره گیری از روش t دو گروهی مستقل مورد تحلیل و ارزیابی قرار گرفت.یافته ها: نتایج نشان داد که تفاوت معناداری بین گروه آزمایش و گواه در چهار مولفه خلاقیت (سیالی, انعطاف پذیری, اصالت و بسط) وجود دارد. با اطمینان 99 درصد می توان گفت میزان رشد خلاقیت دانش آموزان گروه آزمایش نسبت به گروه گواه بیشتر است.نتیجه گیری :کاربرد روش های تدریس خلاق, خلاقیت دانش آموزان را رشد می دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    جبلی آده، پریچهر، و سبحانی، عبدالرضا. (1391). تاثیر به کارگیری روش های تدریس خلاق بر خلاقیت دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی استان گلستان در سال تحصیلی 91- 90. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 2(2)، 147-166. SID. https://sid.ir/paper/223292/fa

    Vancouver: کپی

    جبلی آده پریچهر، سبحانی عبدالرضا. تاثیر به کارگیری روش های تدریس خلاق بر خلاقیت دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی استان گلستان در سال تحصیلی 91- 90. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی[Internet]. 1391؛2(2):147-166. Available from: https://sid.ir/paper/223292/fa

    IEEE: کپی

    پریچهر جبلی آده، و عبدالرضا سبحانی، “تاثیر به کارگیری روش های تدریس خلاق بر خلاقیت دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی استان گلستان در سال تحصیلی 91- 90،” ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، vol. 2، no. 2، pp. 147–166، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/223292/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button