مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,164
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آموزش خلاقیت به دانش آموزان و تاثیر آن بر افزایش سطح مولفه های سیالی، ابتکار، انعطاف، بسط

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 17

چکیده

 زمینه: یکی از ویژگی های اساسی و سازنده انسان, خلاقیت است که در رشد و تکامل فرد و تمدن بشری نقش موثری دارد. پژوهشگران معتقدند آموزش خلاقیت بر افزایش آن موثر است.هدف: هدف اصلی این پژوهش بررسی تاثیر آموزش مولفه های فراشناختی خلاقیت بر افزایش سطح سیالی, انعطاف پذیری, ابتکار و بسط در بین دانش آموزان بود.روش: تعداد 100 دانش آموز به تصادف انتخاب و باز به صورت تصادفی, به دو گروه 50 نفری (50 نفر گروه آزمایش و 50 نفر گروه کنترل) تقسیم شدند. در این پژوهش از طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل استفاده شد. از گروه های آزمایش و کنترل خواسته شد تا به آزمون خلاقیت تصویری تورنس (فرم ب) پیش از اجرای متغیر مستقل (آموزش خلاقیت) پاسخ دهند. بعد از 10 جلسه یک ساعته آموزش مولفه های فراشناختی خلاقیت با استفاده از چهار دسته فعالیت های پیش بینی شده بر مبنای مفاهیم تصویرسازی, داستان پردازی, ایده پردازی و بازی که برای گروه آزمایش اجرا شده بود از گروه های آزمایش و کنترل خواسته شد بار دیگر به آزمون خلاقیت تصویری تورنس (فرم ب) پاسخ دادند. برای تجزیه و تحلیل داده‏ها از تحلیل کوواریانس چند متغیری (مانکووا) استفاده شد.یافته ها: بین گروه های آزمایش و کنترل پس از کنترل اثر متغیرهای پیش آزمون, تفاوت معنی داری وجود دارد.نتیجه گیری: نتایج آزمون آنکووا نشان داد بین نمره پس آزمون مولفه های سیالی, ابتکار و بسط تفاوت معنی داری وجود دارد اما بین نمره پس آزمون مولفه انعطاف پذیری تفاوت معنی داری نیست.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    احدی، مریم، رضایی، نورمحمد، دلاور، علی، و پادروند، نادر. (1392). آموزش خلاقیت به دانش آموزان و تاثیر آن بر افزایش سطح مولفه های سیالی, ابتکار, انعطاف, بسط. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 3(1)، 1-17. SID. https://sid.ir/paper/223296/fa

    Vancouver: کپی

    احدی مریم، رضایی نورمحمد، دلاور علی، پادروند نادر. آموزش خلاقیت به دانش آموزان و تاثیر آن بر افزایش سطح مولفه های سیالی, ابتکار, انعطاف, بسط. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی[Internet]. 1392؛3(1):1-17. Available from: https://sid.ir/paper/223296/fa

    IEEE: کپی

    مریم احدی، نورمحمد رضایی، علی دلاور، و نادر پادروند، “آموزش خلاقیت به دانش آموزان و تاثیر آن بر افزایش سطح مولفه های سیالی, ابتکار, انعطاف, بسط،” ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، vol. 3، no. 1، pp. 1–17، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/223296/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button