مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

740
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

617
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر میزان حساسیت و پاسخ دهی به تغییرات فناوری بر موقعیت تجاری شرکت ها

صفحات

 صفحه شروع 113 | صفحه پایان 134

چکیده

 زمینه: با مطالعه ارتباط بین فرصت طلبی از فناوری و موقعیت تجاری شرکت به گونه ای که به تغییرات فناوری بازار حساسیت و پاسخ مناسب و خلاق نشان داده شود و نشان دادن تاثیر مثبت و قدرتمند حساسیت و واکنش مناسب به تغییرات مبتنی بر فناوری بر معیارهای اصلی موقعیت تجاری شرکت یعنی فروش, سود و ارزش بازار و همچنین تصریح تاکید بازاریابی به منزله راهبردی برای دست یابی به این ارتباط بینش هایی را برای مدیران شرکت های صنعتی ایجاد می کند.هدف: هدف از این پژوهش بازنمایی میزان اثرگذاری حساسیت و پاسخ دهی شرکت ها به تغییرات حوزه فناوری بر موقعیت و موفقیت تجاری آن هاست.روش: تحقیق حاضر از نوع تحقیقات توصیفی است تا روابط بین متغیرها را بررسی کند. برای گردآوری داده ها, پرسشنامه ای در بین نمونه 160 نفری از کلیه فروشندگان محصولات برند سامسونگ در شهر مشهد در مناطقی توزیع شد که واحدهای صنفی بیشتری در دسترس محقق قرار داشت. برای آزمون فرضیه ها نیز از معادلات ساختاری با استفاده از روش تخمین حداکثر درست نمایی استفاده شد.یافته ها: نتایج حاکی از آن است که تاکیدات استراتژی های بازاریابی شرکت و پاسخ به تغییرات فناوری بر موقعیت تجاری شرکت سامسونگ تاثیر مثبت مستقیم دارد؛ ضمن اینکه تاکید بازاریابی شرکت عامل میانجی رابطه حساسیت نسبت به تغییرات فناوری و موقعیت تجاری شرکت سامسونگ است.نتیجه گیری: حساسیت داشتن به تغییرات فناوری و سپس پاسخ دهی مناسب به آن از سوی شرکت های بازرگانی, موفقیت آن ها را در تجارت و کسب و کارشان به همراه خواهد داشت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مرتضوی، سعید، و امینی، علیرضا. (1394). بررسی تاثیر میزان حساسیت و پاسخ دهی به تغییرات فناوری بر موقعیت تجاری شرکت ها. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 5(1)، 113-134. SID. https://sid.ir/paper/223307/fa

    Vancouver: کپی

    مرتضوی سعید، امینی علیرضا. بررسی تاثیر میزان حساسیت و پاسخ دهی به تغییرات فناوری بر موقعیت تجاری شرکت ها. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی[Internet]. 1394؛5(1):113-134. Available from: https://sid.ir/paper/223307/fa

    IEEE: کپی

    سعید مرتضوی، و علیرضا امینی، “بررسی تاثیر میزان حساسیت و پاسخ دهی به تغییرات فناوری بر موقعیت تجاری شرکت ها،” ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، vol. 5، no. 1، pp. 113–134، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/223307/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button